Ajankohtaiset

<< Takaisin

« Takaisin

Asiakaaraadit - TE-Palvelujen kehittäjänä

Asiakasraateja järjestettiin neljä vuoden 2018 kevään aikana. Asiakasraateja on järjestetty vuodesta 2016 alkaen. Tavoitteena on saada asiakkaiden ääntä kuuluviin ja palautetta TE-palveluiden toiminnan kehittämiseen.

- Ja tässä myös on onnistuttu. Raati kiinnosti asiakkaita ja saimme ilmoittautumisia hyvin, toteaa Palvelujohtaja Katri Lehto.

 

Palaute palveluista on ollut pääasiassa hyvää.

- Halusimme enemmän seurantaa esimerkiksi palveluntuottajien tuottamista palveluista. Esimerkiksi koulutuksen jälkeen palautteen ja korjaavien toimintojen välinen aika voi joskus venyä pitkäksikin. Palveluvalikoimaan toivottiin myös uudistusta, esimerkiksi korttikoulutuksia ja työnhakuklubeja. Olemmekin ottaneet neuvosta vaarin ja hankkineet palvelun, jossa voi hankkia eri aloille vaadittavia kortteja, jotka edistävät asiakkaan työllistymistä. Olemme järjestäneet asiakkaiden toiveista myös sosiaalisen median koulutusta, Lehto jatkaa.

 

Määräaikaishaastattelujen alkaminen tammikuun alussa toi toiveita myös työllistymissuunnitelman sisältöön. Toiveet liittyivät tapaan tehdä työtä. Toivottiin kannustavaa ja avointa vuorovaikutusta. Asiakkaan kuunteleminen ja kuulemiseen ja että suunnitelmassa kuuluisi asiakkaan ääni. Raadin mielestä yksilölliset tavat kontaktoida asiakkaita on parempi tapa, eikä kaikille samat tavat.

 

Pyyhkeitä sai TE-palvelujen kieli ja haluttiin selkosuomea. Myös TE-hallinnossa ymmärretään virastokielen haastavuus. Kaikessa viestinnässä pyritäänkin kiinnittämään huomiota selkokieleen.

 

Neljäs ja viimeisin raati keskittyi maakuntauudistuksen tilannekatsaukseen. Parasta antia tässä oli se, että maakuntavalmistelusta raatiin osallistujat saivat ajankohtaista tietoa. Huoleksi nousi asiakkaan ohjaus ja kokonaisuuden hallinta. Palveluja kuitenkin suunnitellaan asiakkaan parhaaksi.

 

Tulossa uusia raateja

Alkuvuodesta järjestetään uusia asiakasraateja, joihin haetaan TE-toimiston asiakkaita, joko vielä töitä etsiviä tai jo työllistyneitä.

"Haluamme aidosta parantaa toimintaamme ja kukapa olisi paras asiantuntija, kuin asiakkaamme", toteaa TE-toimiston viestintäasiantuntija Soile Kauttio.

Asiakasraateja järjestetään kaksi, joista toinen on suunnattu henkilöasiakkaille ja toinen työnantajille.

 

Tutustu raateihin: Asiakasraadit 2019

Ilmoittaudu mukaan!


Oma
asiointi