null Koronaepidemian vaikutukset Uudenmaan TE-toimiston järjestämiin tapahtumiin ja asiakaspalveluun

Tätä uutista on päivitetty 20.3.

---

Hallituksen 12.3. antamien linjausten mukaisesti Uudenmaan TE-toimisto on päättänyt seuraavista toimenpiteistä epidemian rajoittamiseksi ja toimiston palvelukyvyn turvaamiseksi:

1. Pyydämme asiakkaitamme asioimaan ensisijaisesti Oma asiointi -palvelussa verkon kautta tai puhelimitse. Toimipaikat ovat suljettuja kaikilta muilta asiakkailta paitsi niiltä, jotka eivät pysty ilmoittautumaan työnhakijaksi muulla tavoin kuin paperisella ilmoittautumislomakkeella ja lisäksi tarvitsevat apua lomakkeen täyttämiseen. Jos sinulla on flunssan kaltaisia oireita tai olet ollut ulkomailla viimeisen kahden viikon sisään, ethän asioi toimipaikoissamme myöskään ilmoittautumislomakkeen täyttämiseksi. Soita tässä tapauksessa valtakunnalliseen puhelinpalveluumme. Lue ohjeemme työnhakijaksi ilmoittautumiseen tarkemmin tästä uutisesta.

2. Kaikki asiakastapaamiset 31.3.2020 saakka muutetaan puhelin- tai videopuhelutapaamisiksi. Tilannetta seurataan jatkuvasti ja tarvittaessa puhelin- ja videopuheluasiointia jatketaan.

3. TE-toimiston järjestämät rekrytointitapahtumat perutaan toistaiseksi (hallituksen suositus 31.5.2020 saakka).

4. TE-toimiston asiakasinfot ja vastaavat tilaisuudet järjestetään mahdollisuuksien mukaan verkkolähetyksinä tai asiakasvideoiden avulla. Kasvokkain järjestettävät tapahtumat perutaan toistaiseksi (hallituksen suositus 31.5.2020 saakka).

Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja AVI:n ohjeita. Seuraathan aktiivisesti viranomaisten tiedotteita koronaviruksesta.

Toimiessasi TE-toimiston ja terveydenhuoltoviranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti työttömyysturvaoikeutesi säilyy ennallaan.

  • Näet esimerkiksi reaaliajassa, kun olemme tehneet päätöksen työttömyysturvaoikeudestasi Kelaan tai työttömyyskassaasi.
  • Voit vastata mahdollisiin selvityspyyntöihimme työttömyysturvaoikeuttasi koskien (lue tieto käsittelyajasta täältä).

Omaan asiointiisi liittyen suosittelemme tarkistamaan ensimmäiseksi, onko kysymykseesi jo vastaus sähköisessä Oma asiointi -palvelussa. Se on käytössäsi verkossa 24/7.

Tilannetta seurataan jatkuvasti. Mahdollisista uusista toimenpiteistä tiedotetaan erikseen.

Oma asiointi -palvelu

Henkilöasiakkaan valtakunnallinen puhelinpalvelu

Uudenmaan TE-toimiston yrityspalvelut

TE-palvelujen valtakunnalliset uutiset tilanteesta

Päivitetty: 18.08.2023