Koko maan ajankohtaiset

null Pirkanmaan TE -toimiston henkilöstö tekee parhaansa asiakkaiden palvelemiseksi

Pirkanmaan TE-toimiston henkilöstöllä on vilpitön halu palvella asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Henkilöstö toimii jo nyt voimiensa äärirajoilla vaikeassa työmarkkinatilanteessa ja erilaisten lakisääteisten tehtävien ristipaineessa. Uutisointi, jossa julistetaan yksipuolisin perustein, että Pirkanmaalla saa TE-toimistosta maan huonointa palvelua on kohtuutonta niin asiakkaillemme kuin henkilöstöllemmekin.

Aamulehdessä (24.9.2014) mainittu puhelinpalvelumme palvelee meille soittavia työnhakija-asiakkaita. Toimittajan julkaisema tilasto eri TE- toimistojen puhelinpalveluista ei ole vertailukelpoinen. Pirkanmaalla on käytössä eri puhelinjärjestelmä kuin muualla Suomessa. Syyskuussa 2014 Pirkanmaan TE-toimistoon on tullut päivittäin n. 700 puhelua, joista yksittäisiä soittajia on ollut 350. Olemme pystyneet palvelemaan päivittäin n. 200 soittajaa eli vastaamaan n.57 % soittajista. Kehittämistoiminnan ja takaisinsoittojärjestelmän myötä vastausprosentti on vuoden aikana merkittävästi parantunut, mutta kehitettävää on edelleen. Jatkuvasti paheneva työttömyys vaikeuttaa puhelinpalvelun asiakashallintaa. Teemme edelleen kovasti työtä palvelun parantamiseksi. Lisähenkilöstöä puhelinpalveluumme saamme 1.11.2014 alkaen.

Puhelinpalvelujemme toiminnan lisäksi Pirkanmaan TE-toimistosta soitetaan erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa yksilöllisiä asiakaspuheluja yli 100 000 puhelua/vuosi.  Tämän lisäksi ajanvaraustoiminnan avulla tapaamme ja autamme useita tuhansia asiakkaita vuosittain. Järjestämme myös viikoittain erilaisia tapahtumia ja ryhmätilaisuuksia asiakkaidemme työllistymisen tueksi. Päätehtävämme on tarjota asiakkaille työtä ja työllistymistä edistäviä palveluja sekä palvella työnantajia heidän tarpeissaan. Pirkanmaan TE-toimiston kautta on päivittäin auki n. 1000 työpaikkaa. Olemme tänä vuonna tehneet n. 25000 työtarjousta, esitelleet tuhansia työnhakijoita työnantajille, antaneet 200 000 työttömyysturvalausuntoa asiakkaillemme sekä järjestäneet 13 000 työnhakijalle erilaisia työllistymistä edistäviä palveluja (esim. palkkatukityö tai koulutus). 1200 yrityskäynnin avulla pyrimme tukemaan yritysten kasvua ja löytämään uusia työllistymismahdollisuuksia asiakkaillemme. Kaikki nämä em. määrät ovat valtavasti kasvaneet kahden viime vuoden aikana, vaikka henkilöstömme on vähentynyt ja työmarkkinatilanne vaikeutunut. Pirkanmaan TE-toimisto pyrkii työllisyydenhoidossa vaikuttavaan toimintaan.

Valitettavasti emme voi palvella asiakkaitamme enää käyntiasioinnin muodossa ilman ajanvarausta samaan tapaan kuin aiemmin. Toivomme, että asiakkaamme tutustuvat (te-palvelut.fi/pirkanmaa) asiointiohjeisiimme ja pyrkivät toimimaan niiden mukaan. Monet asiat voi hoitaa itse sähköisesti. Puhelinpalveluissa soittopyynnön jättäminen vähentää ruuhkaa, useat soittoyritykset taas lisäävät niitä. TE-palvelut -sivustolta , valtakunnalliselta työlinjalta ja toimipaikkojemme verkkoneuvojilta saa ilman ajanvarausta vastauksia useimpiin kysymyksiin, neuvoja työnhakuun ja asiointiin. Meille voi jättää myös sähköisen yhteydenottopyynnön. Monikanavaiset palvelut antavat mahdollisuuden asioida monella eri tavalla. Suora ja reilu asiakaspalaute on meille kullan arvoista. Palautetta voi jättää sähköisesti tai toimipaikoissamme.

 

Regina Saari, palvelujohtaja
Vesa Jouppila, johtaja

Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimisto                    

Päivitetty: 18.08.2023