Työnhaun webinaarit

Työnhaun startti -webinaari (2 h)

Työnhaun startti -webinaarit ovat verkossa toteutettavia infoja, joissa tutustutaan TE-palveluihin ja käydään läpi työnhaun eri aihealueita. Työnhaun startti -webinaariin on erityisen hyvä osallistua, jos olet juuri ilmoittautunut työnhakijaksi!

Sisältö:

  • te-palvelut.fi -sivuston esittely
  • työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet
  • Oma asiointi -verkkopalvelun käyttö
  • avoimet työpaikat ja piilotyöpaikat
  • työnhaun eri kanavat
  • aikuiskoulutuksen mahdollisuudet

>> Esite Työnhaun startti - webinaari

Aktiivinen työnhaku -webinaari (1 h)

Aktiivinen työnhaku-webinaari on verkossa toteutettava info, jossa saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin: Miten myydä omaa osaamista? Miksi minä olisin parempi kuin muut hakijat? Mitkä ovat vahvuuteni? Miten erotun joukosta? Miten suuntaan työnhakuni tehokkaasti?

Sisältö:

  • Aktiivisuus työnhaussa: Miten ja missä, kuinka paljon?
  • Myyntityö, mitä se on?
  • Asiakasryhmä, tunnista ja löydä yritykset, joille myyt osaamistasi
  • Ammatillinen ja alueellinen liikkuvuus
  • Oman osaamisen ja työkunnon ylläpitäminen

>> Esite Aktiivinen työnhaku - webinaari

Oman osaamisen markkinointi -webinaari (2 h)

Oman osaamisen markkinointi -webinaarit ovat verkossa toteutettavia infoja, joissa käydään läpi seuraavia aiheita:

  • Oman osaamisen tunnistaminen – työnhaku on oman osaamisen, kiinnostuksen ja motivaation markkinointia työnantajalle. Mitä oman osaamisen markkinoinnilla tarkoitetaan?
  • CV-netti – yksi verkko vesillä: CV-netti toimii tietopankkina sekä kohtaamispaikkana työnhakijoille ja työnantajille. Työnhakijana kirjoitat itsestäsi avoimen kuvauksen, jonka yhteyteen voit liittää myös varsinaisen ansioluettelon eli CV:n. Millainen on hyvä CV-netti esittely? Mistä työnantaja on kiinnostunut?
  • Avoin hakemus/markkinointikirje – mitä hyötyä, vinkit ja vihjeet markkinointikirjeen tekemiseen.
  • Hyvän työhakemuksen ja CV:n perusteet – Kohdista hakemuksesi oikein! Pyri erottumaan eduksesi!

>> Esite Oman osaamisen markkinointi - webinaari

Some työnhaussa - webinaari (1 h)

Some työnhaussa-webinaari on verkossa toteutettava info, jossa tutustutaan sosiaalisen median kanaviin ja niiden käyttöön työnhaun näkökulmasta. Osallistumalla webinaariin saat tietoa ja vinkkejä eri vaihtoehdoista, miten voit hyödyntää somea työnhaussasi.

Sisältö:

  • Sosiaalinen media työnhaun tukena
  • Yleistä somesta ja vinkkejä työnhakijalle
  • Keskeiset some-kanavat ja niiden hyödyntäminen
  • Esimerkkejä

>> Esite Some työnhaussa - webinaari

>> Esite Webinaarit yleisesittely

>> Video: Sirkku kertoo Työnhaun webinaareista

Osallistu webinaariin

Osallistuminen webinaareihin on helppoa, sillä voit osallistua siihen suoraan omalta tietokoneeltasi. Halutessasi voit osallistua täysin anonyymisti, ilmoittamallasi nimellä. Huomaathan, että webinaariin kannattaa liittyä n. 15 min ennen aloitusta. Voit osallistua webinaarin aikana myös käynnissä olevaan chattiin. Webinaarien osallistujien kuvaa ei näytetä.

Webinaari toteutetaan Skype for Business -sovelluksen Web App:lla. Perusvaiheet osallistumista varten:

1. Valitse tapahtumakalenterista sinulle sopiva webinaari ja ajankohta:

>> Webinaarien aikataulut tapahtumakalenterista

2. Webinaarin alkaessa klikkaa ja liity webinaariin yllä olevasta "Verkkoluento" kuvasta.

3. Valitse "Liity Skype kokoukseen".

4. Kirjoita nimi kirjautumisruutuun ja valitse "Liity kokoukseen".

5. Noudata selaimen Skype for Business Web App - laajennuksen asennusohjeita.

Oma
asiointi

Tarvitsetko teknistä tukea webinaariin osallistumiseen liittyen?

Tai tarkempaa tietoa webinaarien sisällöistä?

Lähetä viesti webinaarit@sedu.fi