menu
Sulje
Sulje
Skip to Content

Kaakkois-Suomen TE-toimisto

Kaakkois-Suomen TE-toimisto tarjoaa TE-palveluja työnhakijoille, työnantajille, yrityksille ja yhteistyökumppaneille Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson maakunnissa.

TE-toimiston toimipaikat sijaitsevat Imatralla, Haminassa, Kotkassa, Kouvolassa ja Lappeenrannassa.

Katso asiointiohjeetTutustu Kaakkois-Suomen työllisyystilanteeseen ja työmarkkinoihinYhteystiedotPaikalliset palvelutKaakkois-Suomen haussa olevat koulutukset

Olemme myös somessa:

Facebook
Twitter
Instagram
Youtube

Päivitetty 7.2.2019

Uutiset

« Takaisin

Koronaepidemian vaikutukset Kaakkois-Suomen TE-toimiston asiakaspalveluun

  1. Pyydämme asiakkaitamme asioimaan ensisijaisesti TE-palveluiden verkkosivuilla Oma asiointi –palvelussa sähköisesti tai puhelimitse. Asiakaspalvelu on avoinna toistaiseksi asiakirjojen jättämistä varten. Jos olet kipeänä, sinulla on influenssan oireita tai olet matkustanut viimeisen kahden viikon aikana ulkomailla, noudatathan THL:n ohjeita ja jää kotiin.
    Puhelinpalvelussa on ollut ruuhkaa, huomioithan, että voit jättää meille myös soittopyynnön. Mikäli tarvitsemme sinulta lisätietoja, soitamme sinulle 0295 042 -alkuisesta numerosta. On ensisijaisen tärkeää, että tavoitamme sinut tarvittaessa myös puhelimitse.
     
  2. Toimipaikkojen asiakaspalvelutilat ovat avoinna vain asiakirjojen jättämistä varten, sekä työnhakijaksi ilmoittautumista varten vain niille henkilöille, jotka eivät pysty ilmoittautumaan verkon kautta tai täyttämään paperista ilmoittautumislomaketta itsenäisesti. Huomioithan myös rajoitukset asiakaspalvelutuloissa, max. 10 henkilöä kerrallaan.

  3. Kaikki asiakastapaamiset muutetaan toistaiseksi puhelin- tai videopuhelutapaamisiksi. Mikäli sinulle on varattu aika, otamme sinuun yhteyttä.

  4. TE-toimisto on peruuttanut kaikki kasvokkain järjestettävät tapahtumat toistaiseksi.
     
  5. Meneillään olevat valmennukset järjestetään toistaiseksi etäohjauksena. Palveluntuottaja on sinuun yhteydessä verkkototeutuksesta. Uusia koulutuksia ja valmennuksia aloitetaan niiden osalta, joita voidaan toteuttaa etäohjauksena.
     
  6. Voit jättää meille myös yhteydenottopyynnön lomakkeella jos et pysty asioimaan verkossa tai puhelimitse. Lomakkeita löytyy tulostettuina asiakasaulojen tai asiointipostilaatikkojen läheisyydestä. Työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuminen onnistuu myös päivämääräleimatulla lomakkeella. Palauta lomake asiointipostilaatikkoon tai postitse kahden viikon kuluessa.

Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja AVI:n ohjeita. Seuraathan aktiivisesti viranomaisten tiedotteita koronaviruksesta. Toimiessasi TE-toimiston ja terveydenhuoltoviranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti, työttömyysturvaoikeutesi säilyy ennallaan.

Omaan asiointiisi liittyen suosittelemme tarkistamaan ensimmäiseksi, onko kysymykseesi jo vastaus sähköisessä Oma asiointi -palvelussa. Se on käytössäsi verkossa 24/7.

Toimipaikkatilanne

Kouvolan ja Lappeenrannan asiakaspalvelutilat jatkavat asiakaspalvelua normaalisti. Kotkan ja Imatran asiakaspalvelutilat on suljettu 13.4. asti. Asiakirjoja, kuten yhteydenottopyyntö- ja työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumislomakkeita voi edelleen jättää asiointipostilaatikoihin. Haminassa Kelan yhteispalvelupiste on sulkenut ovensa 18.3.-13.4.2020. Haminassa voit jättää asiakirjat Haminan Kelan asiointipostilaatikkoon. Aulatilojemme asiakaspalvelupäätteet on suljettu.

Ohjaamot

Haminan, Kotkan, Kouvolan, Imatran ja Lappeenrannan Ohjaamoiden palvelupisteet ovat suljettu, mutta asiantuntijat päivystävät etänä. Katso oman Ohjaamosi yhteystiedot Ohjaamot.fi -sivuilta. Seuraa myös Ohjaamoiden sosiaalisen median kanavia.

Tilannetta seurataan jatkuvasti ja päivitämme tähän uutiseen uusimmat tilannetiedot.
Päivitetty 27.3.2020 klo 15.50.

Oma asiointi -palvelu
TE-puhelinpalvelu
TE-palvelujen valtakunnallinen uutinen tilanteesta

 


Tulosta