Henkilöasiakkaat tyytyväisiä TE-palveluihin ja asiointiin

Keski-Suomen TE-toimisto

Näillä sivuilla voit tutustua Keski-Suomen TE-toimiston asioimiskäytäntöihin sekä paikallisiin palveluihin ja tapahtumiin. Valtakunnallisiin TE-palveluihin voit tutustua Työmarkkinatorilla (www.tyomarkkinatori.fi).

Asioi kanssamme ensisijaisesti verkossa Oma asiointi -palvelun kautta.

Keski-Suomen TE-toimisto sosiaalisessa mediassa

  • facebook logo

    Facebook

  • instagram

    Instagram

  • twitter-logo

    Twitter

  • Youtube-kanava

    Youtube

  • Linkedin

    Linkedin

  • Töiden välillä- blogi (wordpress.com)

TE-live

TE-live on rekrytointi- ja uutiskanava, jossa tuotamme suoria lähetyksiä avoimista työpaikoista sekä työelämän tärkeistä teemoista ja koulutusmahdollisuuksista. Työnantajat ja työntekijät kohtaavat uudella, vuorovaikutteisemmalla tavalla. Lähetyksiin voi osallistua kysymyksin ja kommentein reaaliajassa chatin kautta.

Uutiset

null Henkilöasiakkaat tyytyväisiä TE-palveluihin ja asiointiin

Henkilöasiakkaille tehdyn kyselyn mukaan TE-palveluihin oltiin pääosin tyytyväisiä. Kyselyyn vastasi n. 6000 henkilöasiakasta.

Kokonaisuudessaan tai jossain määrin tyytyväisiä palveluun oli 78% henkilöasiakkaista. Vastaava luku viime vuonna oli 75%. TE-palveluita pidettiin myös ystävällisenä (83%), nopeana (75%) ja helppona (745).

Positiivista palautetta vastaajat antoivat erikseen myös asiakaspalvelun asiantuntevuudesta samoin kuin verkkoasioinnin joustavuudesta. Myös työmarkkinoille edistävät palvelut kuten esim. työkokeilut ja CV:n teon opastus, saivat kiitosta.

Kehitettävää vastaajat kokivat olevan sekä verkko- että puhelinpalveluissa. Näiden osalta ovat kehittämistoimet jo käynnistyneet mm. osana hallituksen kärkihankkeita (digitaalisuus ja työnvälityksen tehostaminen). Esimerkiksi TE-puhelinpalveluissa on vuoden alusta alkaen kokeiltu uutta digitaalista alustaa, joka mahdollistaa paikkariippumattomasti yhdenvertaisen palvelun ja palveluprosessit. Palvelumallilla pystytään lisäksi optimoimaan palvelut niihin ajankohtiin, joihin asiakkaiden palvelutarpeet kohdistuvat.  Palvelu laajenee koko Suomen kattavaksi vielä vuoden 2016 aikana.

Henkilö- ja työnantaja-asiakkaiden tyytyväisyyttä TE-palveluiden suhteen seurataan henkilöasiakkaiden osalta kerran kuukaudessa ja yritys/työnantaja-asiakkaiden osalta joka kolmas kuukausi.

Lisätietoja valtakunnallisista tiedotteista.

Tapahtumakalenteri

Päivitetty: 18.08.2023

© Työ- ja elinkeinoministeriö 2024