Ajankohtaiset

<< Takaisin

null TE-palvelujen asiakasprosessiin muutoksia 10.2.2014 alkaen

Työnhakijan asiakasprosessiin tulee muutoksia 10.2.2014 alkaen.  Työnhakijan sähköiset asiointipalvelut laajenevat ja uudistuvat. Työnhaun aloitus ja työttömyysturvan vireille saaminen eivät aina edellytä henkilökohtaista käyntiä TE-toimistossa. Kun asiakas käynnistää työnhakunsa verkossa, TE-toimistosta otetaan yhteyttä asiakkaaseen kahden viikon sisällä. Palvelutarpeen vaatiessa sovitaan henkilökohtainen käynti TE-toimistoon ajanvarauksella.

 

Asiakkaat, joilla on jo työnhaun alkaessa tiedossa kolmen kuukauden sisällä pitkäkestoinen muutos tilanteeseensa, saavat asiansa hoidettua pääasiassa verkon kautta. Jos asiakkaalle ei ole työnhaun aloitusvaiheessa tiedossa muutosta tilanteeseensa, hänen palveluprosessinsa etenee palvelutarpeen mukaan joko verkkoasioinnin tai henkilökohtaisen asioinnin kautta.

 

Työnhaun uusimisesta luovutaan ja yhteydenpidossa keskitytään aidosti asiakkaan tilanteeseen ja palvelutarpeeseen. Tämä tarkoittaa sitä, että palvelutapahtuman yhteydessä sovitaan seuraavan yhteydenoton ajasta ja tavasta. Työnhaun aikana asiakkaan tulee itse ilmoittaa verkossa, että hän on toteuttanut tehtävät, joista hän on sopinut TE-toimiston kanssa tekemässään suunnitelmassa. Jos asiakas laiminlyö ilmoitusvelvollisuutensa tai ei suorita sovittuja tehtäviä, voi laiminlyönti johtaa määräaikaiseen työttömyysturvan menetykseen.

 

Lisätietoja:

Pohjanmaan TE-toimisto: Asioi meillä -> Työnhakijat -> Muutokset työnhakijan palveluprosessiin 10.2.2014 alkaen

Päivitetty: 06.07.2023