Aktuellt

null Viktig information för våra kunder under coronavirusepidemin

Coronasituationen i Mellersta Österbotten är för tillfället mycket allvarlig. Våra tjänstemän betjänar kunder i regel via telefon. Vi ringer från nummer som börjar på 0295. Var vänlig och besvara oss så att vi kan betjäna dig!

Jobbsökar- och karriärträningar och arbetskraftsutbildningar ordnas genom distansundervisning eller i smågrupper (högst 10 personer).

Sköt ärenden i första hand elektroniskt via E-tjänster, telefontjänster eller chat!

I E-tjänster kan du meddela nästan alla servicebehov och ändringar i jobbsökningen. E-tjänster hittas på övre hörnet av denna sida.

Telefontjänster:

  • Telefontjänsten för personkunder: 0295 025 510
  • Telefontjänsten för arbetsgivar- och företagskunder: 0295 056 001

Chat står till din tjänst mån-fre kl. 9-16 på TE-tjänster riksomfattande finskspråkiga hemsidor

Våra kontor har öppet för inlämning av dokument och för att inleda jobbsökningen

Om du inte kan sköta ärenden via E-tjänster eller om du vill lämna dokument, kan du besöka  något av våra kontor. Öppethållningstiderna hittas på sidan kontaktuppgifter

Använd ansiktsskydd när du besöker våra kontor i Vasa och Jakobstad samt i samservicen i Närpes och Kristinestad!

När våra kontor inte är öppna kan du inleda jobbsökningen med hjälp av pappersblankett som hittas utanför kontoret.

OBS! Om du har symtom som liknar influensa, du har återvänt från utlandet inom 14 dygn eller om du är i karantän, kom inte personligen till våra kontor!

I vår kundbetjäning följer vi de anvisningar som Institutet för hälsa och välfärd THL och Regionförvaltningsverket RFV har gett.

Ofta förekommande frågor ( te-tjänster.fi))

Uppdaterad 18.5.2021

Uppdaterad: 06.07.2023