null Nylands TE-byrås verksamhetsställen erbjuder kundservice normalt fr.o.m. 1.6.

Från och med måndagen den 1 juni är det åter möjligt att besöka kundutrymmen i Nylands TE-byrås verksamhetsställen.

Kundutrymmena öppnas i alla Nylands TE-byrås verksamhetsställen förutom Helsingfors centrum (Anttigatan 1), Östra centrum och Esbo. Verksamhetsställena i Helsingfors centrum och Östra centrum hålls stängda till slutet av augusti.

Vi ber ändå att våra kunder uträttar sina ärenden i första hand per telefon eller på nätet även i fortsättningen.

Vi uppdaterar uppgifter om våra tjänster och om att uträtta ärenden hos oss på våra webbsidor före den 1 juni.

Verksamhetsställena öppna vardagar kl. 9–16

Våra verksamhetsställen har öppet enligt vanliga öppettider.

Öppettiderna vid verksamhetsställena i Hyvinge, Träskända, Lojo, Raseborg och Borgå förlängs och i början av juni har verksamhetsställena öppet från måndag till fredag. Genom att förlänga öpettiderna i kranskommunerna kan vi erbjuda våra kunder ännu enhetligare service oberoende av ort. Vänligen beakta att dessa verksamhetsställen är stängda under lunchtid kl. 12–13.

Säkert att besöka

Vi tar hand om våra kunders och vår personals säkerhet i våra verksamhetsställen. Högst 50 personer får vara samtidigt i våra kundytrummen och i utrymmena iakttas tillräckliga säkerhetsavstånd. Genomskinliga plexiglas sätts upp vid betjäningsdiskarna och utrymmena är försedda med handdesinfektionsmedel och rengöringsservetter för tangentbord.

Självbetjäningsterminalerna tas åter i kundbruk, dock så att säkerhetsavstånden beaktas vid placeringen av terminalerna.

Vi önskar att även våra kunder kommer ihåg de allmänna anvisningarna under coronatiden

  • Kom inte om du känner dig sjuk
  • Iaktta säkerhetsavstånden
  • Kom ihåg handhygienen

Kundtillställningarna fortfarande på nätet - Personlig service per telefon

De kundtillställningar som i normaltillstånd ordnas i TE-byråns utrymmen, som t.ex. infotillställningar och rekryteringsevenemang, fortsätter på nätet till slutet av augusti (31.8.).  

Du kan bekanta dig närmare med våra lokala tjänster  via denna länk.

Personlig service med tidsbokning ordnas fortfarande i första hand per telefon. Också Navigatorerna, sektorsövergripande samservice som främjar sysselsättningen (TYP) och Kunskapscentren betjänar sina kunder i första hand per telefon.

Ytterligare information om coronavirusets påverkan

Vi informerar skilt om eventuella ändringar. Läs också hur coronaviruset påverkar arbets- och näringstjänsterna på den riksomfattande sidan te-tjanster.fi.

Uppdaterad: 18.08.2023