« Tillbaka

Koronaepidemian vaikutukset Kaakkois-Suomen TE-toimiston asiakaspalveluun

  1. Pyydämme asiakkaitamme asioimaan ensisijaisesti Oma asiointi –palvelussa verkon kautta tai puhelimitse. Mikäli tarvitsemme sinulta lisätietoja, soitamme sinulle 0295 042 -alkuisesta numerosta.  
     
  2. Toimipaikkojen asiakaspalvelutilat ovat avoinna:
    • Asiakirjojen tai yhteydenottopyynnön jättämistä varten.
    • Työnhakijaksi ilmoittautumista varten niille henkilöille, jotka eivät pysty ilmoittautumaan verkon kautta.

      Huomioithan myös henkilömäärärajoitukset ja turvavälit asiakaspalvelutiloissa. Jos olet kipeä, noudatathan THL:n ohjeita ja jää kotiin.
  3. Asiakastapaamiset tapahtuvat ensisijaisesti puhelimitse tai videopuheluina.
     
  4. Isommat tapahtumat ovat vielä peruutettu toistaiseksi.
     
  5. Meneillään olevat valmennukset ja koulutukset järjestetään pääsääntöisesti etäopetuksena. Koulutuksia ja valmennuksia käynnistetään myös lähiopetuksena syksyn aikana.
     
  6. Voit jättää meille myös yhteydenottopyynnön oheisella lomakkeella ja jättämällä sen asiointipostilaatikkoon. Työnhakijaksi ilmoittautuminen onnistuu myös päivämääräleimatulla lomakkeella. Palauta lomake asiointipostilaatikkoon tai postitse kahden viikon kuluessa.

Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja AVI:n ohjeita. Seuraathan aktiivisesti viranomaisten tiedotteita koronaviruksesta. Toimiessasi TE-toimiston ja terveydenhuoltoviranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti, työttömyysturvaoikeutesi säilyy ennallaan. Lue tarkemmat ohjeet TE-palveluiden sivuilta: TE-palvelut koronatilanteessa henkilösasiakkaille

Omaan asiointiisi liittyen suosittelemme tarkistamaan ensimmäiseksi, onko kysymykseesi jo vastaus sähköisessä Oma asiointi -palvelussa. Se on käytössäsi verkossa 24/7.

Ilmoittautuminen työnhakijaksi oma asiointi -palvelussa (YouTube)

How to register as a jobseeker with the TE-office (YouTube)

Ohje lomautettavalle työntekijälle

Opasvideo työntekijän lomautuksesta on julkaistu TE-palvelujen YouTube-kanavalla. Videolla esitellään sekä toimintaohjeita ja palveluita lomautettavan työntekijän näkökulmasta. Lisäksi videolla on huomioitu koronavirusepidemian määräaikaiset vaikutukset.

Ohjeita lomauttettavalle työntekijälle (YouTube)

Ohjevideo sekä tärkeää tietoa liittyen lomautukseen löydät myös sivultamme: Jos sinut lomautetaan

Toimipaikkatilanne 3.8.2020 alkaen

Kouvolan, Lappeenrannan, ja Kotkan asiakaspalvelu ovat avoinna normaalisti arkisin klo 9.00-16.00.  Imatran asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 9.00-12.00 ja 13.00-16.00. Haminan yhteispalvelupiste on suljettu 31.8.2020 asti. Asiakirjoja, kuten yhteydenottopyyntö- ja työnhakijaksi ilmoittautumislomakkeita voi edelleen jättää asiointipostilaatikoihin. Haminassa voit jättää asiakirjat Haminan Kelan asiointipostilaatikkoon. Aulatilojemme asiakaspalvelupäätteet ovat nyt käytössä rajoitetusti.

Otathan huomioon yhteydenottopyynnöissä: Tällä hetkellä hoidamme ensisijaisesti työnhaun aloitukseen ja työttömyysturvaan liittyviä tehtäviä. Muihin yhteydenottopyyntöihin vastaamisessa voi olla viivettä.

Ohjaamot

Haminan, Kotkan, Kouvolan, Imatran ja Lappeenrannan Ohjaamot päivystävät kesän aikana ja palaavat elokuussa normaaleihin aukioloaikoihin. Katso oman Ohjaamosi tarkemmat aukioloajat ja yhteystiedot Ohjaamot.fi -sivuilta. Seuraa myös Ohjaamoiden sosiaalisen median kanavia.

Tilannetta seurataan jatkuvasti ja päivitämme tähän uutiseen uusimmat tilannetiedot.
Päivitetty 3.8.2020 klo 11.20.

Oma asiointi -palvelu
TE-puhelinpalvelu
TE-palvelut koronatilanteessa usein kysytyt kysymykset
TE-palvelut usein kysytyt kysymykset aihealueittain
Usein kysyttyä koronatilanteesta - Työttömyys (KELA)
Työttömyysturva koronatilanteessa (KELA)

 

 


E-
tjänster