Uträtta ärenden hos oss 

Läs först noggrant anvisningarna för ärendehantering för arbetssökande och arbetsgivare. Anvisningarna hittar du under länkarna till vänster.

Använd i första hand alltid våra E-tjänster. Det är det mest behändiga sättet att uträtta ärenden på. Du loggar in via knappen E-tjänster.

Via E-tjänster kan du lämna en begäran om att vi ska kontakta dig. Om du inte har nätbankskoder, kan du ringa vår telefonservice.

Personkunder - riksomfattande telefonservice:
tel. 0295 025 510 (vardagar kl. 9.00-16.15)

Arbetsgivar- och företagkunder – Nylands TE-byrås telefonservice:
tel. 0295 040 002 (klo 9.00–16.15)

Tidsbeställning till yrkes- och karriärvägledning:
tel. 0295 041 400 (må–to kl.12.00–14.00)

Mera kontaktuppgifter

Vanliga frågor

Mångsidiga TE-tjänster på webben (på finska)