Urapolku-valmennuspalvelu selkosuomella

Tarkoitettu Sinulle, jos äidinkielesi on jokin muu kuin suomi tai ruotsi. Suomen kielen taitosi on noin A2.2. – B1.1  -tasolla. Valmennuksessa puhutaan helppoa suomen kieltä. Ruotsinkielisen valmennuksen toteutuminen tarvitsee 5 henkilöä.

Saat paljon tukea työnhakuun sekä ryhmässä että yksilöllisesti. Tavoitteena on yhdessä valmentajan kanssa etsiä ja aloittaa työ, koulutus, työkokeilu, muu palvelu tai yrittäjyys.

Valmennuspalvelu alkaa 25 päivän mittaisella uravalmennuksella. Olet arkipäivisin ryhmässä, jossa voi olla 5-18 henkilöä. Saat paljon tietoa siitä, kuinka Suomessa haetaan työtä tai koulutusta ja mitä työnantajat toivovat. Opit tekemään hakemuksia ja kertomaan osaamisestasi työhaastattelussa.

Uravalmennuksen jälkeen jatkat vielä valmentajan kanssa 3 seuraavaa kalenterikuukautta. Voit tavata valmentajaa tai saada apua puhelimitse tai muulla tavoin.

Valmennuspalvelu kestää yhteensä noin 4 kuukautta. Sinun tulee osallistua siihen koko ajan, jos olet työtön. Lataa asiakasohjeet tästä.

Palvelua voit saada Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Tutustu alla oleviin palveluntuottajien esitteisiin ja muuhun materiaaliin. Heiltä saat lisätietoja palvelusta. Palveluntuottajia on kolme, joista voit valita sopivan. Voit hakea palveluun alempaa tältä sivulta löytyvän linkin kautta.

Palveluntuottajat, osoitteet ja uravalmennuksen ajankohdat (25 pv, jonka jälkeen 3 kk:n jatkopalvelu):

HELSINKI

CareeriaPlus Oy, Lämmittäjänkatu 2 A (Herttoniemi):
1) 7.10.8.11.
2) 13.11.18.12.

Helsingin Ura-instituutti Oy, Hiomotie 32, Business Park Strömberginaukio (Pitäjänmäki):
1) 9.10.–12.11.
2) 21.10.–22.11.
3) (18.11.–23.12).

Hyria Business Institute Oy, Tenholantie 10-12 (Ruskeasuo):
1) 14.10.–15.11.
2) 18.11.–23.12.

ESPOO

Helsingin Ura-instituutti Oy, Metsänneidonkuja 6 Spektri Business Park (Kehä 3/Tapiola):
1) 7.10.–8.11.

Hyria Business Institute Oy,  Turuntie 42:
1) 18.11. – 23.12.

VANTAA

CareeriaPlus Oy, Virnatie 5 A, 01300 Vantaa (Tikkurila):
1) 1.10.–4.11.
2) 13.11.18.12.

Hyria Business Institute Oy, Aviapolis:
1) 14.10.–15.11.  

  • 25 päivän uravalmennuksen aikana olet työllistymistä edistävässä palvelussa.
  • Päivittäinen kesto on 6 x 45 minuuttia, ja se sisältää sekä ryhmä- että yksilöohjausta
  • Uravalmennuksen jälkeisen palvelun ajalta (n. 3 kk) ei makseta kulukorvausta eikä se vaikuta työttömyyskorvaukseesi. Jos tämän jatkopalvelun aikana osallistut palveluntuottajan järjestämiin aktiivitoimiin, voit ilmoittaa osallistumisesi työttömyyskassalle ja se harkitsee, täyttyykö esim. aktiivimallin säädösten edellyttämä aktiivisuusedellytys.

Palveluntuottajat:

CareeriaPlus Oy: verkkosivut ja esite
Helsingin Ura-instituutti: verkkosivut ja esite
Hyria Business Institute Oy: verkkosivut ja esite
 

Hakeudu Urapolkuun selkosuomella tästä