null Asiointi TE-toimistossa muuttuu - palvelut siirtyvät yhä enemmän verkkoon

Työ- ja elinkeinotoimiston palvelut keskittyvät yhä enemmän verkkoon ja tämän viikon alusta palvelut ovat laajentuneet entisestään. Työnhaun määrävälein tapahtuvista uusimista luovutaan ja osalle asiakkaita tulee mahdolliseksi hoitaa asiointinsa kokonaan verkkopalveluissa ja puhelimitse. Henkilökohtaisten käyntien tarve TE-toimistossa vähenee merkittävästi.

Kun asiakas käynnistää työnhakunsa verkon kautta osoitteessa te-palvelut.fi, hän saa vastaanottoilmoituksen ja jatkoasiointiohjeet. Verkkopalvelussa annettujen tietojen pohjalta TE-toimisto päättää onko jatkoyhteydenpitoon tarvetta. Tällöin TE-toimisto on yhteydessä asiakkaaseen 14 päivän kuluessa työhaun aloittamisesta. Puhelimitse tapahtuvan yhteydenoton aikana arvioidaan asiakkaan palvelutarve.

Mikäli kyseessä on lyhytaikainen työttömyys, ei TE-toimiston yhteydenottoa välttämättä tarvita. Henkilökohtaisesta asioinnista TE-toimistossa sovitaan aina erikseen. 

Muutoksilla mahdollistetaan riittävä asiantuntijapalvelu sitä tarvitseville.
Asiakkaat voivat myös itse halutessaan pyytää TE-toimistolta keskustelumahdollisuutta asiantuntijan kanssa.

Päivitetty: 06.07.2023