Kaakkois-Suomen TE-toimisto
Kaakkois-Suomen TE-toimisto tarjoaa TE-palveluja työnhakijoille, työnantajille, yrityksille ja yhteistyökumppaneille Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson maakunnissa. TE-toimiston toimipaikat sijaitsevat Imatralla, Haminassa, Kotkassa, Kouvolassa ja Lappeenrannassa.
Näin asioit kanssamme koronavirusepidemian aikana
Käytä asiointiin ensisijaisesti sähköistä Oma asiointi -palveluamme. Voit hoitaa suurimman osan asioinnista henkilöasiakkaan verkkopalvelussa sekä yritysten ja työnantajien verkkopalvelussa. Ruuhkautumisen välittämiseksi, soitathan TE-puhelinpalveluihin vain kiireellisissä tilanteissa. Puhelinpalvelut palvelevat arkisin klo 9.00-16.15.
Oma asiointi henkilöasiakkaan verkkopalvelu
Oma asiointi yritysten ja työnantajien verkkopalvelu
Valtakunnallinen TE-puhelinpalvelu
Asiointipaikkojen aukioloajat 31.3.2021 asti
Imatran, Kotkan ja Kouvolan asiointipaikat ovat suljettu 31.3.2021 asti. Lappeenrannan asiointipiste palvelee Etelä-Karjalassa normaalisti maaanantaista perjantaihin klo 9.00 - 16.00. Haminan Kelan yhteispalvelupiste on suljettuna 31.3.2021 asti.
- Pyydämme asiakkaitamme asioimaan ensisijaisesti Oma asiointi –palvelussa verkon kautta tai puhelimitse. Jos sinulla on flunssan oireita, noudatathan THL:n ohjeita ja jää kotiin. Mikäli tarvitsemme sinulta lisätietoja, soitamme sinulle 0295 042 -alkuisesta numerosta.
- Asiointia rajoitetaan 3.12.2020 – 31.3.2021 välisellä ajalla myös Lappeenrannan toimipaikan asiakastilassa. Suosittelemme asioimaan verkossa Oma asiointi -palvelussa tai puhelimitse. Asiakastilat ovat käytössäsi ainoastaan, jos:
- et pysty ilmoittautumaan työnhakijaksi verkon kautta ja tarvitset apua paperisen ilmoittautumislomakkeen täytössä.
- haluat jättää meille asiakirjoja. Voit kuitenkin jättää asiakirjat meille myös oven ulkopuolella olevaan asiointipostilaatikkoon, lähettää ne turvasähköpostilla tai postitse. Linkki turvaviestipalveluun
- Joudumme myös rajoittamaan asiakkaiden määrää asiakastiloissa huolehtiaksemme asioinnin turvallisuudesta. Itsepalvelupäätteet eivät ole käytössä. Suosittelemme käyttämään kasvomaskia asioinnin ajan. Muistathan myös huolehtia turvaväleistä ja hyvästä käsihygieniasta.
- Kaikki asiakastapaamiset muutetaan toistaiseksi puhelin- tai videopuhelutapaamisiksi. Mikäli sinulle on varattu aika, otamme sinuun yhteyttä.
- TE-toimisto on peruuttanut kaikki kasvokkain järjestettävät tapahtumat toistaiseksi. Verkossa järjestettävät tapahtumat pyritään järjestämään.
- Voit jättää meille myös yhteydenottopyynnön oheisella lomakkeella ja jättämällä sen asiointipostilaatikkoon. Työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuminen onnistuu myös päivämääräleimatulla lomakkeella. Palauta lomake asiointipostilaatikkoon tai postitse kahden viikon kuluessa.
Olemme myös somessa
Facebook Twitter InstagramYoutube
Pikalinkkejä
Katso Kaakkois-Suomen TE-toimiston asiointiohjeetTutustu Kaakkois-Suomen alueen työllisyyskatsauksiinKaakkois-Suomen TE-toimiston yhteystiedotKaakkois-Suomen TE-toimiston paikalliset palvelutKaakkois-Suomen haussa olevat koulutukset
Uutiset
Koronaepidemian vaikutukset Kaakkois-Suomen TE-toimiston asiakaspalveluun
- Pyydämme asiakkaitamme asioimaan ensisijaisesti Oma asiointi –palvelussa verkon kautta tai puhelimitse. Mikäli tarvitsemme sinulta lisätietoja, soitamme sinulle 0295 042 -alkuisesta numerosta.
- Toimipaikkojen asiakaspalvelutilat ovat avoinna:
- Asiakirjojen tai yhteydenottopyynnön jättämistä varten.
- Työnhakijaksi ilmoittautumista varten niille henkilöille, jotka eivät pysty ilmoittautumaan verkon kautta.
Huomioithan myös henkilömäärärajoitukset ja turvavälit asiakaspalvelutiloissa. Jos olet kipeä, noudatathan THL:n ohjeita ja jää kotiin.
- Asiakastapaamiset tapahtuvat ensisijaisesti puhelimitse tai videopuheluina.
- Isommat tapahtumat ovat vielä peruutettu toistaiseksi.
- Meneillään olevat valmennukset ja koulutukset järjestetään pääsääntöisesti etäopetuksena. Koulutuksia ja valmennuksia käynnistetään myös lähiopetuksena syksyn aikana.
- Voit jättää meille myös yhteydenottopyynnön oheisella lomakkeella ja jättämällä sen asiointipostilaatikkoon. Työnhakijaksi ilmoittautuminen onnistuu myös päivämääräleimatulla lomakkeella. Palauta lomake asiointipostilaatikkoon tai postitse kahden viikon kuluessa.
Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja AVI:n ohjeita. Seuraathan aktiivisesti viranomaisten tiedotteita koronaviruksesta. Toimiessasi TE-toimiston ja terveydenhuoltoviranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti, työttömyysturvaoikeutesi säilyy ennallaan. Lue tarkemmat ohjeet TE-palveluiden sivuilta: TE-palvelut koronatilanteessa henkilösasiakkaille
Omaan asiointiisi liittyen suosittelemme tarkistamaan ensimmäiseksi, onko kysymykseesi jo vastaus sähköisessä Oma asiointi -palvelussa. Se on käytössäsi verkossa 24/7.
Ilmoittautuminen työnhakijaksi oma asiointi -palvelussa (YouTube)
How to register as a jobseeker with the TE-office (YouTube)
Ohje lomautettavalle työntekijälle
Opasvideo työntekijän lomautuksesta on julkaistu TE-palvelujen YouTube-kanavalla. Videolla esitellään sekä toimintaohjeita ja palveluita lomautettavan työntekijän näkökulmasta. Lisäksi videolla on huomioitu koronavirusepidemian määräaikaiset vaikutukset.
Ohjeita lomauttettavalle työntekijälle (YouTube)
Ohjevideo sekä tärkeää tietoa liittyen lomautukseen löydät myös sivultamme: Jos sinut lomautetaan
Toimipaikkatilanne 3.8.2020 alkaen
Kouvolan, Lappeenrannan, ja Kotkan asiakaspalvelu ovat avoinna normaalisti arkisin klo 9.00-16.00. Imatran asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 9.00-12.00 ja 13.00-16.00. Haminan yhteispalvelupiste on suljettu 31.8.2020 asti. Asiakirjoja, kuten yhteydenottopyyntö- ja työnhakijaksi ilmoittautumislomakkeita voi edelleen jättää asiointipostilaatikoihin. Haminassa voit jättää asiakirjat Haminan Kelan asiointipostilaatikkoon. Aulatilojemme asiakaspalvelupäätteet ovat nyt käytössä rajoitetusti.
Otathan huomioon yhteydenottopyynnöissä: Tällä hetkellä hoidamme ensisijaisesti työnhaun aloitukseen ja työttömyysturvaan liittyviä tehtäviä. Muihin yhteydenottopyyntöihin vastaamisessa voi olla viivettä.
Ohjaamot
Haminan, Kotkan, Kouvolan, Imatran ja Lappeenrannan Ohjaamot päivystävät kesän aikana ja palaavat elokuussa normaaleihin aukioloaikoihin. Katso oman Ohjaamosi tarkemmat aukioloajat ja yhteystiedot Ohjaamot.fi -sivuilta. Seuraa myös Ohjaamoiden sosiaalisen median kanavia.
Tilannetta seurataan jatkuvasti ja päivitämme tähän uutiseen uusimmat tilannetiedot.
Päivitetty 3.8.2020 klo 11.20.
Oma asiointi -palvelu
TE-puhelinpalvelu
TE-palvelut koronatilanteessa usein kysytyt kysymykset
TE-palvelut usein kysytyt kysymykset aihealueittain
Usein kysyttyä koronatilanteesta - Työttömyys (KELA)
Työttömyysturva koronatilanteessa (KELA)
Tiedotteet
Ålands arbetskrafts- och studieservicemyndighet (Ahvenanmaan työmarkkina- ja opintopalveluviranomainen)