Ajankohtaiset

<< Takaisin

null TE-toimistossa käsillä normaali kesä-heinäkuun ruuhka

Heinäkuussa Suomi hiljenee, mutta TE-toimistoille kesäaika on kiireistä aikaa. Vilkkaimpina päivinä toimistoon ilmoittautuu useita satoja uusia työnhakijoita edellisten kesien tapaan.

Neuvomme uusia asiakkaita odottamaan rauhassa TE-toimiston yhteydenottoa, joka tapahtuu pääsääntöisesti puhelimitse. Soitamme asiakkaille 14 päivän kuluessa verkkoilmoittautumisen jälkeen. Soitamme aina 0295 –alkuisesta numerosta, joten numeron alkuosa on hyvä painaa mieleen ja puheluun kannattaa vastata. Kiireisimpinä heinäkuun viikkoina soittoa saattaa joutua odottamaan hiukan pidempään.

TE-toimisto pyytää asiakkaitaan välttämään turhia soittoja puhelinpalveluun, sillä se vain entisestään pidentää käsittelyaikoja. Asiakkaiden toivotaan tutustuvan ainakin seuraaviin ohjeisiin ennen yhteydenottoa.

Näin asioit meillä
Käsittelyajat
Työttömän työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet
Yhteydenottopyyntö tai ilmoitus tarjottuun työpaikan hakemisesta
                            
Työnhakijaksi ilmoittaudutaan verkossa
Työnhakijaksi ilmoittaudutaan verkkopalveluissa (www.te-palvelut.fi) pankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Opastusta verkkoasiointiin saa Työlinjalta, puh. 0295 020 700. Tarvittaessa saat apua asiointiin myös verkkoneuvojiltamme kaikilla toimipaikoillamme, huomioiden kesän poikkeukselliset aukioloajat. Tarkemmat asioimisohjeet löytyvät Pirkanmaan TE-toimiston kotisivuilta (www.te-palvelut.fi/pirkanmaa).
                             
Kesän aukioloajat 
Koko kesän normaalisti avoinna olevat toimipaikat ovat Tampere, Akaa, Sastamala ja Virrat. Muut toimipaikat ovat suljettuina ajalla 30.6. – 27.7.2014. Tarkemmat tiedot löytyvät yhteystiedot sivuilta   
klikkaamalla tästä

Päivitetty: 06.07.2023