Ajankohtaista

null Koronatilanteen vaikutukset asiointikäytäntöihin Pohjois-Karjalan TE-toimistossa

Päivitetty 21.2.2022

TE-toimiston Joensuun toimipaikan aulapalvelussa voit asioida myös paikan päällä. Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi toivomme kuitenkin sinun asioivan toimipaikoissamme vain terveenä. Jos sinulla on flunssan kaltaisia oireita tai olet ollut ulkomailla kahden viime viikon aikana, niin hoidathan asiasi verkko- tai puhelinpalvelussa, kiitos!

Kiteen, Lieksan ja Nurmeksen toimipaikkojen aulapalvelut on tilapäisesti suljettu 28.2.2022 asti. Maaliskuun alusta lähtien niiden aulapalvelut ovat jälleen avoinna maanantaisin klo 9–12 ja 13–15.

Toivomme sekä työnhakija- että työnantaja-asiakkaiden käyttävän asioinnissaan ensisijaisesti sähköistä Oma asiointi -palvelua. Käytössäsi ovat myös puhelinpalvelut.

  • Oma asiointi -palvelu
  • Henkilöasiakkaiden valtakunnallinen puhelinpalvelu p. 0295 025 500 (arkisin klo 9.00–16.15)
  • Työnantaja- ja yritysasiakkaiden puhelinpalvelu p. 0295 043 183 (arkisin klo 9.00–16.15)

Jos et pysty hoitamaan asiaasi verkkopalvelussa tai puhelimitse, niin Joensuun toimipaikan aulapalvelu on avoinna arkisin klo 9–16. Kiteen, Lieksan ja Nurmeksen toimipaikkojen aulapalvelut ovat maaliskuun alusta lähtien avoinna maanantaisin klo 9–12 ja 13–15. Ilomantsin ja Outokummun toimipaikoissa ei toistaiseksi ole lainkaan käyntiasiointia.

Ilman ajanvarausta voit tehdä TE-toimiston Joensuun aulapalvelussa seuraavia asioita:

  • käynnistää tai lopettaa työnhaun
  • toimittaa asiakirjoja TE-toimistoon
  • pyytää todistuksen työnhaustasi
  • tehdä ajanvarauspyynnön TE-asiantuntijalle tai psykologille
  • saada apua sähköisten TE-palvelujen käytössä.

Muita asioita varten varaa aika asiantuntijallemme. Yhteydenottopyynnön voit tehdä Oma asiointi -verkkopalvelussa, toimipaikassa tai postilaatikon luota löytyvillä lomakkeilla. Kaikki ennakkoon varatut tapaamiset järjestetään toistaiseksi videoyhteydellä tai puhelimitse, kasvokkain tapaaminen ei tällä hetkellä ole mahdollista.

Toimipaikkojen postilaatikoihin voit toimittaa asiakirjoja myös toimipaikkojen ollessa suljettuna.

Työnhakusi tilanteen voit tarkistaa itse Oma asiointi -palvelusta. Kun olet käynnistänyt työnhaun siellä, otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä kahden viikon kuluessa työnhaun alkamisesta. Soitamme 0295-alkuisesta numerosta, joten vastaathan puheluumme!

Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja aluehallintoviraston ohjeita. Työvoimakoulutuksissa ja valmennuspalveluissa otetaan huomioon viranomaisten koronaepidemiaa koskevat suositukset ja ohjeet, joiden avulla varmistetaan osallistujien terveys ja turvallisuus.

Päivitetty: 18.08.2023