Ajankohtaista

Koronatilanteen vaikutukset asiointikäytäntöihin Pohjois-Karjalan TE-toimistossa

Päivitetty 22.9.2020

TE-palveluiden toimintojen turvaamiseksi ja koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi olemme tehneet muutoksia asiointikäytäntöihimme.

Pohjois-Karjalan työ- ja elinkeinotoimisto palvelee työnantajia, työnhakijoita ja yhteistyökumppaneita tällä hetkellä pääsääntöisesti etänä. Käytäthän kaikessa asioinnissa ensisijaisesti sähköistä Oma asiointi -palvelua. Käytössäsi ovat myös puhelinpalvelut. Puhelinpalveluissa voi kuitenkin olla ruuhkaa, joten käytäthän niitäkin ainoastaan kiireellisissä tilanteissa tai jos sähköinen asiointi ei ole mahdollista.

Toimipaikoistamme on avoinna Joensuun toimipaikan aulapalvelu arkisin klo 9-16.15. Siellä voit asioida, mikäli et pysty ilmoittautumaan työnhakijaksi muulla tavoin kuin paperisella ilmoittautumislomakkeella ja lisäksi tarvitset apua lomakkeen täyttämiseen. Jos sinulla on flunssan kaltaisia oireita tai olet ollut ulkomailla kahden viime viikon aikana, ethän asioi toimipaikassamme myöskään ilmoittautumislomakkeen täyttämiseksi - tällöin voit soittaa valtakunnalliseen puhelinpalveluun.

Kiteen, Lieksan, Nurmeksen ja Joensuun toimipaikkojen postilaatikoihin voi toimittaa asiakirjoja. Postilaatikoiden läheisyyteen on myös varattu ilmoittautumislomakkeita, joilla voit käynnistää työnhaun, sekä yhteydenottopyyntölomakkeita.

Työnhakusi tilanteen voit tarkistaa itse Oma asiointi -palvelusta. Kun olet käynnistänyt työnhaun siellä, otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä kahden viikon kuluessa työnhaun alkamisesta. Soitamme 0295-alkuisesta numerosta, joten vastaathan puheluumme!

Ohjaamme asiakkaita tällä hetkellä ensisijaisesti palveluihin, jotka voidaan toteuttaa etänä.

Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja aluehallintoviraston ohjeita.


Oma
asiointi