Ajankohtaista

null Koronatilanteen vaikutukset asiointikäytäntöihin Pohjois-Karjalan TE-toimistossa

Päivitetty 4.10.2021

Koronaepidemian hellittäessä on Joensuun, Kiteen, Lieksan ja Nurmeksen toimipaikoissamme jälleen mahdollista asioida myös paikan päällä. Toimintojen turvaamiseksi ja koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi toivomme sinun kuitenkin edelleen asioivan toimipaikoissamme vain terveenä. Jos sinulla on flunssan kaltaisia oireita tai olet ollut ulkomailla kahden viime viikon aikana, niin hoidathan asiasi verkko- tai puhelinpalvelussa, kiitos!

Pohjois-Karjalan työ- ja elinkeinotoimisto toivoo sekä työnhakija- että työnantaja-asiakkaiden käyttävän asioinnissaan ensisijaisesti sähköistä Oma asiointi -palvelua. Käytössäsi ovat myös puhelinpalvelut.

  • Oma asiointi -palvelu
  • Henkilöasiakkaiden valtakunnallinen puhelinpalvelu p. 0295 025 500 (arkisin klo 9.00–16.15)
  • Työnantaja- ja yritysasiakkaiden puhelinpalvelu p. 0295 043 183 (arkisin klo 9.00–16.15)

Pohjois-Karjalan TE-toimiston Joensuun toimipaikan aulapalvelu on avoinna arkisin klo 9–16. Kiteen, Lieksan ja Nurmeksen toimipaikkojen aulapalvelu on avoinna maanantaisin klo 9–12 ja 13–15. Ilomantsin ja Outokummun toimipaikoissa ei toistaiseksi ole lainkaan käyntiasiointia.

Ilman ajanvarausta voit tehdä TE-toimiston toimipaikoissa seuraavia asioita:

  • käynnistää tai lopettaa työnhaun
  • toimittaa asiakirjoja TE-toimistoon
  • pyytää todistuksen työnhaustasi
  • tehdä ajanvarauspyynnön TE-asiantuntijalle tai psykologille
  • saada apua sähköisten TE-palvelujen käytössä.

Muita asioita varten varaa aika asiantuntijallemme. Yhteydenottopyynnön voit tehdä Oma asiointi -verkkopalvelussa, toimipaikassa tai postilaatikon luota löytyvillä lomakkeilla. Toimipaikkojen postilaatikoihin voit toimittaa asiakirjoja myös aukioloaikojen ulkopuolella.

Työnhakusi tilanteen voit tarkistaa itse Oma asiointi -palvelusta. Kun olet käynnistänyt työnhaun siellä, otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä kahden viikon kuluessa työnhaun alkamisesta. Soitamme 0295-alkuisesta numerosta, joten vastaathan puheluumme!

Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja aluehallintoviraston ohjeita. Työvoimakoulutuksissa ja valmennuspalveluissa otetaan huomioon viranomaisten koronaepidemiaa koskevat suositukset ja ohjeet, joiden avulla varmistetaan osallistujien terveys ja turvallisuus.