Ajankohtaista

null Koronatilanteen vaikutukset asiointikäytäntöihin Pohjois-Karjalan TE-toimistossa

Päivitetty 1.3.2021

TE-palveluiden toimintojen turvaamiseksi ja koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi olemme tehneet muutoksia asiointikäytäntöihimme.

Pohjois-Karjalan työ- ja elinkeinotoimisto palvelee työnantajia, työnhakijoita ja yhteistyökumppaneita edelleen pääsääntöisesti etänä. Käytäthän kaikessa asioinnissa ensisijaisesti sähköistä Oma asiointi -palvelua. Käytössäsi ovat myös puhelinpalvelut.

  • Oma asiointi -palvelu
  • Henkilöasiakkaiden valtakunnallinen puhelinpalvelu p. 0295 025 500 (arkisin klo 9.00–16.15)
  • Työnantaja- ja yritysasiakkaiden puhelinpalvelu p. 0295 043 183 (arkisin klo 9.00–16.15)

Toimipaikoistamme on avoinna Joensuun toimipaikan aulapalvelu arkisin klo 9–16. Joensuun toimipaikan postilaatikkoon voit myös toimittaa asiakirjoja. Jos sinulla on flunssan kaltaisia oireita tai olet ollut ulkomailla kahden viime viikon aikana, ethän asioi toimipaikassamme – jos verkkoasiointi ei onnistu, voit soittaa valtakunnalliseen puhelinpalveluun. Muutenkin suosittelemme ensisijaisesti etäasiointia, mikäli mahdollista.

Kiteen, Lieksan ja Nurmeksen toimipaikkojen postilaatikoihin voit toimittaa asiakirjoja. Postilaatikoiden läheisyyteen on myös varattu lomakkeita, joilla voit käynnistää työnhaun tai jättää yhteydenottopyynnön.

Ilomantsin ja Outokummun toimipaikoissa ei toistaiseksi ole lainkaan käyntiasiointia.

Työnhakusi tilanteen voit tarkistaa itse Oma asiointi -palvelusta. Kun olet käynnistänyt työnhaun siellä, otamme sinuun tarvittaessa yhteyttä kahden viikon kuluessa työnhaun alkamisesta. Soitamme 0295-alkuisesta numerosta, joten vastaathan puheluumme!

Noudatamme asiakaspalvelussamme THL:n ja aluehallintoviraston ohjeita. Työvoimakoulutuksissa ja valmennuspalveluissa otetaan huomioon viranomaisten koronaepidemiaa koskevat suositukset ja ohjeet, joiden avulla varmistetaan osallistujien terveys ja turvallisuus.