Aktuellt

null Anvisningar angående Egentliga Finlands TE-byrås telefontjänst

Då du ringer vår telefontjänst, observera att servicen börjar alltid med en inspelad meddelande. Bryt alltså inte samtalet utan lyssna först på meddelandet. Därefter förenas samtalet till en kundbetjänare. Då alla våra sakkunniga är upptagna startar ett meddelande om telefonkön.

Antalet samtal i vår telefontjänst ökar märkbart under rusningstiderna. Då kan det vara svårt att nå kundbetjänarna och det lönar sig att undvika att uträtta ärenden per telefon. Rusningstiderna är som värst på måndagarna och dagarna efter helgerna samt på förmiddagen kl.9-10 och på lunchtiden kl. 12-13

Du kan välja att bli uppringd när det är telefonkö, istället för att vänta på svar.  Vi ringer dig upp under samma dag, mellan kl. 13.00 -16.15.  Det lönar sig att använda möjligheten. Om du inte svarar på återringningen kan vi tyvärr inte ringa dig från telefonsystemet på nytt.

Uppdaterad: 06.07.2023