Aktuellt

null Hämeen TE-toimiston palvelut poikkeustilanteessa

Hämeen TE-toimisto siirtää asiakaspalvelunsa verkkoon ja puhelimitse hoidettavaksi

Hallituksen ohjeistuksen mukaisesti Hämeen TE-toimisto määrää valtaosan henkilöstöstään kaikissa toimipaikoissa etätöihin perjantaista 20.3.2020 alkaen poikkeustilan ajaksi eli maanantaihin 13.4.2020 asti.

Tämän seurauksena asiakaspalvelu siirtyy lähes kokonaan puhelimitse, sähköpostitse ja verkon välityksellä tapahtuvaksi. Asiakkaiden kanssa sovitut käyntitapaamiset siirretään puhelimitse tai muin yhteyksin hoidettaviksi. Useat palveluntuottajat tarjoavat palvelujaan, kuten työnhaun valmennuksia verkkototeutuksina. Asiakaspalveluun saattaa tulla myös joitakin peruutuksia lähipäivinä, mutta näistä tiedotetaan asiakkaita erikseen.

Asiakkaiden toivotaan seuraavan aktiivisesti sähköpostiaan ja vastaavan puheluihin, jotka tulevat valtion 0295 -alkuisista puhelinnumeroista. TE-toimisto tiedottaa asiasta laajasti myös sosiaalisessa mediassa.

 

Asiakkaita pyydetään käynnistämään työnhakunsa ja asioimaan TE-toimiston kanssa sähköisen Oma asiointi - palvelun kautta.

Hämeen TE-toimisto palvelee asiakkaita laajasti verkossa ja asiakkaat ovat pääsääntöisesti tottuneet käyttämään TE-asioinnissaan Oma asiointi - palvelua: http://toimistot.te-palvelut.fi/hame (linkki Oma asiointiin oikeassa yläreunassa). Asiakkailla on käytössään myös Valtakunnallinen puhelinpalvelu: 0295 025 500 (arkisin klo.9.00-16.15), kapasiteettia lisätään lähipäivinä mahdollisen ruuhkan tasaamiseksi.

 

TE-toimisto supistaa aukioloaikojaan ja vastaanottaa asiakkaita kasvokkain vain poikkeustapauksissa.

TE-toimiston toimipaikkojen aulapalvelut ovat avoinna 20.3. alkaen seuraavasti: Lahdessa ma-pe klo 9-12, Hämeenlinnassa ma-pe 9-12, Riihimäellä ma-to 9-12 ja Forssassa ma-to 9-12. Aulapalvelussa vastaanotetaan asiakkaita enintään 10 henkilöä kerrallaan.

Aulapalvelussa hoidetaan poikkeusaikana vain sellaiset työnhaun aloitukset, joita ei ole mahdollista hoitaa sähköisesti. Aulassa vastaanotetaan myös asiakirjoja, jotka ovat välttämättömiä esimerkiksi asiakkaan työttömyysturvan jatkumisen varmistamiseksi. Asiakirjoja toivotaan toimitettavan mahdollisimman paljon sähköisesti sähköpostiosoitteisiin, jotka löytyvät: http://toimistot.te-palvelut.fi/hame/yhteystiedot tai postiosoitteeseen PL 84, 15141 Lahti.

Lahden kaupungin päätöksen mukaan Palvelutorilla on asiakaspäätteitä käytettävissä välttämättömien ja kiireellisten asioiden hoitamista varten. Hämeen TE-toimistolla on postilaatikko Palvelutorilla, johon voi jättää asiakirjoja ja yhteydenottopyyntöjä.

Hämeen TE-toimisto pyrkii palvelemaan asiakkaansa laadukkaasti ja nopeasti myös poikkeustilanteessa vaarantamatta henkilöstön tai asiakkaiden terveyttä.

Uppdaterad: 06.07.2023