Urapolku-valmennus selkosuomella

Valmennus toteutetaan toistaiseksi etävalmennuksena. Myöhemmin valmennusta järjestetään Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

Saat tietoa työpaikoista ja kouluista. Valmentaja puhuu helppoa suomea. Hän auttaa sinua miettimään, millaista työtä haluat tehdä ja missä olet hyvä. Opit, miten voit hakea työtä tai opiskella.

Aluksi on ryhmävalmennus. Se kestää 25 päivää, ma-pe noin klo 9.- 15.00. Tämän jälkeen valmennus jatkuu noin kolme kuukautta. Saat ohjausta valmentajalta noin kolme tuntia kuukaudessa. Valmentajan lisäksi apunasi ovat myös rekrytointi- ja koulutusasiantuntija sekä suomen kielen opettaja.

Valmennuksen jälkeen

  • tiedät, mitä työtä voit hakea
  • osaat tehdä hyvän hakemuksen työpaikkaan suomen kielellä
  • tiedät, mitä koulutusta tarvitset ja miten voit hakea koulutukseen
  • osaat käyttää tietokonetta sähköiseen työnhakuun.

Valmennus on maksuton. Sen aikana voi olla mahdollista saada työttömyysetuutta.

Valmennus voi sopia sinulle esimerkiksi suomen kielen koulutuksen jälkeen, jos kielitaitosi on vähintään tasolla A2.2. Ymmärrät hidasta suomenkielistä puhetta ja osaat puhua ja kirjoittaa helppoa suomea.  

Valmennuksen toteuttaa TE-toimiston yhteistyökumppanina toimiva palveluntuottaja:

Valmennusten aikataulut löytyvät pdf-tiedostosta suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi:

Kiinnostuitko tästä valmennuksesta? Täytä oheinen lomake tai ota yhteyttä Oma asiointi -palvelun kautta.