Koko maan ajankohtaiset

null Henkilöasiakkaat tyytyväisiä TE-palveluihin ja asiointiin

Henkilöasiakkaille tehdyn kyselyn mukaan TE-palveluihin oltiin pääosin tyytyväisiä. Kyselyyn vastasi n. 6000 henkilöasiakasta.

Kokonaisuudessaan tai jossain määrin tyytyväisiä palveluun oli 78% henkilöasiakkaista. Vastaava luku viime vuonna oli 75%. TE-palveluita pidettiin myös ystävällisenä (83%), nopeana (75%) ja helppona (745).

Positiivista palautetta vastaajat antoivat erikseen myös asiakaspalvelun asiantuntevuudesta samoin kuin verkkoasioinnin joustavuudesta. Myös työmarkkinoille edistävät palvelut kuten esim. työkokeilut ja CV:n teon opastus, saivat kiitosta.

Kehitettävää vastaajat kokivat olevan sekä verkko- että puhelinpalveluissa. Näiden osalta ovat kehittämistoimet jo käynnistyneet mm. osana hallituksen kärkihankkeita (digitaalisuus ja työnvälityksen tehostaminen). Esimerkiksi TE-puhelinpalveluissa on vuoden alusta alkaen kokeiltu uutta digitaalista alustaa, joka mahdollistaa paikkariippumattomasti yhdenvertaisen palvelun ja palveluprosessit. Palvelumallilla pystytään lisäksi optimoimaan palvelut niihin ajankohtiin, joihin asiakkaiden palvelutarpeet kohdistuvat.  Palvelu laajenee koko Suomen kattavaksi vielä vuoden 2016 aikana.

Henkilö- ja työnantaja-asiakkaiden tyytyväisyyttä TE-palveluiden suhteen seurataan henkilöasiakkaiden osalta kerran kuukaudessa ja yritys/työnantaja-asiakkaiden osalta joka kolmas kuukausi.

Lisätietoja valtakunnallisista tiedotteista.

Päivitetty: 18.08.2023