Asiakkaita on palvelut kasvokkain koronatilanteen sen salliessa
Etelä-Savon TE-toimistossa on kuluvan syksyn aikana hoidettu henkilöasiakaspalvelua koronatilanteen mukaan. Kun koronatilanne on ollut rauhallisempi eikä kunnissa ole ollut taudin leviämisvaihe meneillään henkilöasiakkaita on tavattu kasvokkain asiakkaan palvelutarpeen sitä edellyttäessä. Asiakkaita on tavattu toimipaikoissa, ohjaamoissa sekä kuntien sosiaalitoimistoissa. Vaikeammassa koronaepidemian leviämisvaiheessa asiakaspalvelu on hoidettu kokonaan puhelimitse. Yritysasiakaiden asiakaspalvelu on painottunut puhelinpalveluun.
Asiakirjoa voi jättää toimipaikkojen postilaatikoihin, Mikkelin toimipaikassa myös infoon 3.kerroksessa
Mikkelin toimipaikassa on ollut mahdollista jättää koko ajan asiakirjoja 3.kerroksen infoon toimipaikan aukioloaikoina klo 9-12 ja klo 13-16. Pieksämäen ja Savonlinnan toimipaikossa asiakirjoja on voinut jättää toimipaikan ulko-oven vieressä olevaan postilaatikkoon.
Koronayrittäjien ja lomautettujen työllisyystilanteet ovat nyt tarkastelussa
Tällä hetkellä on käynnissä koronayrittäjien tilanteiden tarkistaminen ja lausuntojen antaminen. Yrittäjien palvleu on saatu lähes kokonaan hoidettua.
Seuraavaksi aloitetaan lomautettujen tilanteiden tarkistaminen ja mahdollisten jatkolausuntojen antaminen. Tämä urakka saataneen valmiiksi vuoden alkuun mennessä.
Oma asiointi-palvelu on koko ajan käytössä
Oma asiointi-palvelussa voi koko ajan hoitaa työnhakuun liittyviä asioita. Sieltä voi myös lähettää yhteydenottopyynnön TE-toimistoon. Myös valtakunnallinen puhelinpalvelu auttaa työnhakuasioissa.
TE-puhelinpalvelut