Ajankohtaiset

<< Takaisin

« Takaisin

Koronapandemian vaikutukset Keski-Suomen TE-toimiston toimintaan

Tätä tiedotetta päivitetään.

Keski-Suomen TE-toimiston työnantaja- ja työnhakija-asiakkaiden palvelut toimivat myös koronapandemian aikana.

Asiointitavat ja toimipaikat

Toivomme, että asiakkaamme käyttävät ensisijaisesti sähköistä Oma asiointi -palvelua. Asiakkaidemme käytössä on myös puhelinpalvelut.  

Mikäli sähköinen asiointi ei ole mahdollista, toimipisteissä voi täyttää yhteydenottopyyntölomakkeen tai käynnistää työnhaun paperisella lomakkeella.  

Asiakirjoja voi edelleen jättää toimipisteiden sisäänkäyntien luona oleviin postilaatikoihin, joita tyhjennetään päivittäin. Tarkemmat postilaatikoiden sijainnit on kerrottu toimipaikkojen sivuilla (Yhteystiedot -> toimipaikan nimi)

Jyväskylän ja Äänekosken itsepalvelupäätteet eivät ole tällä hetkellä käytössä. Itsepalvelupäätteiden sulkemisella vähennämme erilaisten taudinaiheuttajien leviämisen riskiä.
 
Jyväskylän päätoimipaikka (Vapaudenkatu 58A) on auki ma-pe klo 9-16 asiakirjojen jättämistä varten. Toimipaikassa annetaan tarvittaessa neuvontaa työnhaun käynnistämiseen. Toivomme, että asiakkaat tulevat paikanpäälle toimipaikkaan vain siinä tilanteessa, ettei mikään muu palvelutapa (sähköinen asiointi tai puhelin) ole käytettävissä.

Äänekosken toimipaikka (Torikatu 6A) on kiinni maanantaista 30.3. alkaen. Tiedotamme, kun toimipaikka palaa tavallisiin aukioloaikoihin.

Jämsän toimipaikka (Seppolantie 5) on kiinni. Tiedotamme, kun toimipaikka palaa aukioloon ajanvarauksella.

Verkkopalveluissa ja etäyhteyksissä voi olla suuresta liikennemäärästä johtuen katkoja. Yhteyksien toimivuuden parantamiseksi tehdään koko ajan töitä.


TE-toimiston yhteydenotot

Kontaktoimme asiakkaita säännöllisesti ja yhteydenotto tapahtuu Oma asiointi -palvelun kautta, puhelimella tai etäpalveluna. TE-toimiston puhelut tulevat 02950-alkuisesta numerosta. Turvataksemme palvelujen sujuvuuden myös poikkeustilanteessa toivomme asiakkaiden vastaavan TE-toimistosta tuleviin puheluihin.

Teemme töitä tällä hetkellä pääasiallisesti etätyönä. Järjestelmien kuormituksen välttämiseksi työskentelemme välillä tavallisten virka-aikojen ulkopuolella. Tästä syystä saatamme poikkeuksellisesti olla yhteyksissä asiakkaisiin puhelimitse myös ilta-aikoina.

 
Tilaisuudet ja työllistämistä edistävät palvelut  

Kaikki kasvokkaiset sidosryhmä- ja asiakastilaisuudet on siirretty myöhemmäksi.  

Erilaiset työllistymistä edistävät palvelut ovat pääsääntöisesti asiakkaiden hyödynnettävissä verkko- tai etäpalveluina. Mikäli asiakas joutuu keskeyttämään sovitun palvelun, tulee tästä sopia etukäteen TE-toimiston kanssa.

Palvelut, joissa tavallisesti edellytetään henkilökohtaista läsnäoloa, on joko siirretty verkkoon, laitettu tauolle tai keskeytetty.


Palvelut työnantajille ja yrittäjille

Keski-Suomen TE-palvelut ovat täysipainoisesti yritysten käytettävissä rekrytointeihin, yrityksen kehittämiseen ja kansainvälistymiseen liittyen. Olemme keskittäneet palvelumme verkkoon ja puhelinyhteyksillä hoidettavaksi. Meidät tavoittaa TE-palveluiden Oma asiointi -palvelun kautta, soittamalla työnantajapalvelujen palvelunumeroon p. 0295 046 006 (ma-pe klo 9-16.15) tai ottamalla suoraan yhteyttä alueellisiin yritysasiantuntijoihin.


Palkkatuen käyttö

Palkkatukea myönnetään normaalisti myös koronapandemian aikana hakemusten perusteella lainsäädännön ja määrärahojen puitteissa. Hakemukset toimitetaan ensisijaisesti sähköisesti yrityksen ja työnantajan Oma asiointi -palvelussa. Tarkemmin palkkatuesta käytöstä ja hakemisesta te-palvelut.fi-sivulla.


Koronatilanteen vaikutukset työllisyystilanteeseen

Keski-Suomen alueella lomautusilmoitusten määrä on voimakkaassa kasvussa koronatilanteesta johtuen. Lukuja koronatilanteen vaikutuksista työllisyystilanteeseen TEMin sivuilla.


Oma
asiointi