Tieto- ja neuvontapalvelu


Tieto- ja neuvontapalvelu on työnhaun ja sähköisen asioinnin neuvontaa sekä koulutusneuvontaa. Neuvonta on yleisluontoista ohjausta ja sitä tarjoavat Eezyn uravalmentajat. Mikäli haluat keskustella TE-palveluiden asiantuntijan kanssa, jätä yhteydenottopyyntö Oma asiointi -palvelun kautta.

Palvelu koostuu seuraavista osista:

Yleisluontoinen ohjaus ja neuvonta

Jyväskylän TE-toimiston aulassa voit saada kasvokkain yleisluontoista ohjausta ja -neuvontaa TE-toimistossa asiointiin ilman ajanvarausta. Uravalmentajat auttavat ja opastavat esimerkiksi te-palvelut.fi-sivujen ja Oma asiointi -palvelun käytössä sekä koulutukseen hakeutumisessa. Ohjaajat ovat paikalla päänsääntöisesti TE-toimiston aukioloaikoina.

Voit saada yleisluontoista opastusta ja neuvontaa myös chat-palvelun kautta ma-ti klo 13–16 (tulossa).

 

Ryhmämuotoiset infotilaisuudet

Ryhmämuotoisissa infotilaisuuksissa saat yleisluontoista tietoa työn- ja koulutukseen hausta. Työnhaku-infoissa kerrotaan mm. työllistävistä aloista ja piilotyöpaikoista. Tilaisuuksissa voi olla mukana myös työnantajia. Koulutusinfoissa kuulet mm. eri opiskelupoluista ja tutkinnoista. Infoissa voi olla mukana myös eri oppilaitosten edustajia. Kevään 2020 infojen aikataulut:

  • Jyväskylä 12.2. Opintopolut
  • Äänekoski 19.2. Opintopolut
  • Jyväskylä 26.2. Sähköinen asiointi
  • Jyväskylä 11.3. Työnhakuinfo
  • Jämsä 18.3. Kevytyrittäjyys
  • Jyväskylä 25.3. Kevytyrittäjyys
  • Jyväskylä 8.4. Työnhakuinfo
  • Jyväskylä 22.4. Some-työnhaku

Tarkempaa tietoa tilaisuuksista on tulossa tapahtumakalenteriin.

 

Henkilökohtainen neuvonta ajanvarauksella

Henkilökohtaisessa neuvonnassa saat yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa mm. koulutukseen hakeutumiseen ja sopivan koulutusvaihtoehdon löytämiseen. Ohjaaja voivat opastaa myös esimerkiksi CV:n tai työhakemuksen laadinnassa. Ajan voit varata suoraan ohjaajilta paikan päällä tai tulevan chat-palvelun kautta.

Oma
asiointi