nullTero the Hero murtaa työkkärimyyttejä Etelä-Pohjanmaan TE-toimiston somekampanjassa
Kolmen viikon mittainen somekampanja lähtee rohkeasti purkamaan TE-palveluihin liittyviä myyttejä pilke silmäkulmassa. Kuvitus ammentaa inspiraationsa pelimaailmasta ja tavoitteena olikin uusi ja hyväntahtoisella huumorilla höystetty lähestymistapa palveluista viestimiselle.
Facebookissa ja Instagramissa 18.1.–7.2.2021 välisenä aikana toteutettavassa somekampanjassa tarinan päähenkilö, juuri työttömäksi jäänyt Tero the Hero törmää erilaisiin uskomuksiin ja myytteihin, jotka liittyvät TE-toimiston tarjoamiin palveluihin. Matkallaan Tero ottaa selvää totuudesta näiden uskomusten takana.
"Ennakkoluulot ja -käsitykset tarjoamistamme palveluista elävät vahvana ja mielipiteitä on usein myös heillä, jotka eivät palveluitamme ole aiemmin käyttäneet. Näitä ennakkoluuloja voimme toivottavasti Teron avulla hälventää.", toivoo viestintäasiantuntija Heli Peltoniemi Etelä-Pohjanmaan TE-toimistosta.
Kampanjan aikana esitellään monipuolisia valmennuksia ja koulutuksia, joita Etelä-Pohjanmaan alueella on tarjolla runsaasti. Tavoitteena on lisätä tietoisuutta tarjolla olevista palveluista ja kannustaa hakeutumaan niihin. Kampanja on suunnattu erityisesti alanvaihtajille sekä muille työttömille työnhakijoille, joita rohkaistaan tarttumaan uusiin uramahdollisuuksiin.