Ajankohtaiset

<< Takaisin

Uutisia

null Uusi asiakaspalvelumalli tulee voimaan toukokuussa 2022 - mikä muuttuu työnhakijan asioinnissa?

TE-palveluiden uusi asiakaspalvelumalli astuu voimaan toukokuussa. Työnhakijan arjessa tämä näkyy esimerkiksi säännöllisen, henkilökohtaisen palvelun lisääntymisenä niin TE-palveluissa kuin Kainuun työllisyyden kuntakokeilussa. Uudessa mallissa työnhakija ja hänelle nimetty asiantuntija tapaavat myös aiempaa enemmän kasvokkain.  

Mikä kaikki muuttuu työnhakijan palveluissa?  

  • työnhakija saa enemmän tukea työnhakuun, jotta hän löytää polkunsa töihin, koulutukseen tai muuhun palveluun 

  • työnhakijan tulee hakea omasta tilanteestaan riippuen 0-4 työpaikkaa kuukaudessa 

  • karenssit eli korvauksettomat määräajat lievenevät huomattavasti 

  • mallissa otetaan käyttöön muistutukset, joiden avulla asiakkaan on helpompi noudattaa työnhakijan velvollisuuksia 

Muutoksia myös asiakkaan palvelukanavissa 

Toukokuussa tapahtuu muutoksia myös asiakkaan palvelukanavissa. Työmarkkinatori.fi -sivun käyttö laajentuu, ja se tulee korvaamaan valtakunnallisen te-palvelut.fi -sivuston. Jatkossa avoimet työpaikat ja haettavissa olevat työvoimakoulutukset sekä oma asiointi –palvelu löytyvät Työmarkkinatorilta. 

Voit käydä jo tutustumassa työmarkkinatorin -sivun kokeiluversioon:  

Kainuun TE-toimiston alueellinen verkkosivu palvelee asiakkaita samassa osoitteessa (https://toimistot.te-palvelut.fi/web/guest/kainuu), vaikka TE-palveluiden valtakunnallinen sivu (https://www.te-palvelut.fi) siirtyy uuteen Työmarkkinatori.fi -sivulle.  

Lisätietoa  

Lisätietoa uudesta asiakaspalvelumallista löytyy osoitteesta: