Ajankohtaiset
Uutisia
TE-palveluiden uusi asiakaspalvelumalli astuu voimaan toukokuussa. Työnhakijan arjessa tämä näkyy esimerkiksi säännöllisen, henkilökohtaisen palvelun lisääntymisenä niin TE-palveluissa kuin Kainuun työllisyyden kuntakokeilussa. Uudessa mallissa työnhakija ja hänelle nimetty asiantuntija tapaavat myös aiempaa enemmän kasvokkain.
Mikä kaikki muuttuu työnhakijan palveluissa?
-
työnhakija saa enemmän tukea työnhakuun, jotta hän löytää polkunsa töihin, koulutukseen tai muuhun palveluun
-
työnhakijan tulee hakea omasta tilanteestaan riippuen 0-4 työpaikkaa kuukaudessa
-
karenssit eli korvauksettomat määräajat lievenevät huomattavasti
-
mallissa otetaan käyttöön muistutukset, joiden avulla asiakkaan on helpompi noudattaa työnhakijan velvollisuuksia
Muutoksia myös asiakkaan palvelukanavissa
Toukokuussa tapahtuu muutoksia myös asiakkaan palvelukanavissa. Työmarkkinatori.fi -sivun käyttö laajentuu, ja se tulee korvaamaan valtakunnallisen te-palvelut.fi -sivuston. Jatkossa avoimet työpaikat ja haettavissa olevat työvoimakoulutukset sekä oma asiointi –palvelu löytyvät Työmarkkinatorilta.
Voit käydä jo tutustumassa työmarkkinatorin -sivun kokeiluversioon:
Kainuun TE-toimiston alueellinen verkkosivu palvelee asiakkaita samassa osoitteessa (https://toimistot.te-palvelut.fi/web/guest/kainuu), vaikka TE-palveluiden valtakunnallinen sivu (https://www.te-palvelut.fi) siirtyy uuteen Työmarkkinatori.fi -sivulle.
Lisätietoa
Lisätietoa uudesta asiakaspalvelumallista löytyy osoitteesta:
Päivitetty: 06.07.2023