Selkokielinen Polku-valmennus

Selkokielinen Polku-valmennus auttaa sinua löytämään työpaikan tai opiskelupaikan. Valmennuksia on Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Valmennuksessa puhutaan selkokieltä eli helppoa suomen kieltä. Tutustu Selkokieliseen Polku-valmennukseen.

Mikä on Selkokielinen Polku-valmennus?

Selkokielisessä Polku-valmennuksessa saat apua työpaikan tai opiskelupaikan löytämiseen. Valmennuksen aikana voit myös suorittaa 1–2 osaamispassia. Osaamispasseja ovat hygieniapassi, anniskelupassi, työturvallisuuskortti, tulityökortti ja ikärajapassi.

Valmennusta on 5 kertaa viikossa, joka arkipäivä kello 9–15. Aluksi on 20 päivää opiskelua ryhmässä. Ryhmässä opitaan yhdessä, keskustellaan Suomen työelämästä ja harjoitellaan työn hakemista. Saat tietoa myös opiskelusta.

Ryhmäopetuksen jälkeen alkaa jatkopolku. Se kestää noin 3 kuukautta. Jatkopolun aikana jatkat työpaikan tai opiskelupaikan hakemista, ja valmentaja auttaa sinua 5–15 tuntia.

Selkokielinen Polku-valmennus on ilmainen, eli se ei maksa mitään. Valmennuksen aikana voi olla mahdollista saada työttömyysetuutta.

Kysy lisää tai ilmoittaudu mukaan

Voit osallistua Selkokieliseen Polku-valmennukseen, jos osaat vähän suomen kieltä. Ymmärrät hidasta puhetta suomen kielellä ja osaat lukea ja kirjoittaa helppoa suomea. Sinulla on vähintään taso A2.1 suomen kielessä.

Valmennuksen toteuttaa Eezy valmennuskeskus.

Lue lisää Eezyn verkkosivuilta:
Eezy Työllisyyspalvelut (eezy.fi)

Selkokielisiä Polku-valmennuksia järjestetään kolmessa kaupungissa: Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

Katso tulevat Selkokieliset Polku-valmennukset Työ- ja Urapolku-valmennukset Uudellamaalla -esitteestä:

Työ- ja Urapolku -valmennukset Uudellamaalla (pdf)

Jos haluat osallistua Selkokieliseen Polku-valmennukseen, voit:
•    kertoa siitä omalle työntekijällesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa
•    tai täyttää hakeutumislomakkeen
•    tai ottaa yhteyttä TE-toimiston Oma asiointi -palvelun kautta.

Täytä Selkokielisen Polku-valmennuksen hakeutumislomake:

Hakeutumislomake (webropolsurveys.com)

Päivitetty: 24.10.2023