null TE-helpistä tukea TE-palveluiden sähköisten asiointikanavien käyttöön

TE-helppi on Kaakkois-Suomen TE-toimiston asiakkaille suunnattu uusi uusi palvelu, jossa annetaan opastusta ja neuvontaa etäyhteydellä TE-palveluiden sähköisten asiointikanavien käyttöön. 

Verkkoneuvontaa tarjotaan kuvallisen etäyhteyden välityksellä. Palvelu tarjoaa sinulle apua ja tukea TE-palveluiden sähköisten asiointikanavien käyttöön sekä yksilökohtaista ohjausta tarpeidesi mukaisesti. Verkkoneuvoja opastaa, kun kaipaat apua esimerkiksi työpaikkojen etsimiseen, työnhakuasiakirjojen laatimiseen tai vaikkapa koulutushakemuksen täyttämiseen. Verkkoneuvontaan voivat osallistua Kaakkois-Suomen alueen työnhakijat.

Ilmoittautuminen

Palvelua järjestetään kaksi kertaa viikossa, tiistaisin ja torstaisin klo 10-14. Yksilölliseen keskusteluun verkkoneuvojan kanssa on varattu 45 minuuttia aikaa. Palvelun asiointikieli on suomi, palveluun voidaan sovittaessa varata myös tulkki mukaan.

Verkkoneuvonta järjestetään videoyhteydellä. TE-palveluissa videoyhteyteen käytämme Teams- sovellusta. Osallistuaksesi tarvitset älypuhelimen tai tietokoneen, jossa on kamera, sekä kaiuttimet tai kuulokkeet mikin kera. Lähetämme sähköpostiisi kutsun, jonka mukana saat videolinkin sekä ohjeistuksen verkkoneuvonta tapaamiseen osallistumisesta. Sinun ei tarvitse etukäteen tehdä toimenpiteitä tai ladata ohjelmistoja, sähköpostitse saamasi kokouslinkin avaamalla selain avaa automaattisesti Teamsin. Tapaamisen alkaessa siirryt odotustilaan, josta TE-palvelujen asiantuntija kutsuu sinut verkkoneuvontatapaamiseen.