Aktuellt

null Käyttökatko Oma asiointi- ja neuvontapalveluissa 10.3. klo 16 - 13.3. klo 7

TE-palvelujen Oma asiointi- ja neuvontapalveluissa on käyttökatko aikavälillä perjantai 10.3.2023 klo 16:00 – maanantai 13.3.2023 klo 7:00, johtuen nykyisten Oma asiointi -palvelujen uudistamisesta.

Käyttökatkon vuoksi TE-puhelinpalvelut suljetaan perjantaina 10.3.2023 klo 15:45, samoin Oma asioinnin chat. Muut chatit, Yritys-Suomi-puhelinpalvelu ja Yrittäjän talousapu palvelevat normaalisti klo 16:15 saakka.

Uudistustyö tehdään vaiheittain ja ensimmäisenä otetaan käyttöön sähköiset työttömyysturvaan liittyvät selvityspyyntö- ja lausuntoasioinnit. Päivityksen jälkeen työttömyysturvaan liittyvät sähköiset TE-asioinnit ovat käytössä uudistuvassa asiointipalvelussa.

Käyttäjälle siirtyminen asiointipalvelusta toiseen sekä ulkoasultaan erilaiselle asiointilomakkeelle tapahtuu tunnistautumistietoihin perustuen. Siirtyminen on turvallista ja asiointipalvelu ohjaa käyttöä.

Käyttökatkon takia mahdollisesti hoitamatta jääneet asiat voidaan korjata jälkikäteen. Pyydämme hoitamaan nämä mahdollisimman pian katkon päättymisen jälkeen. Varauduthan myös siihen, että käyttökatkon jälkeen sekä puhelin- että verkkopalveluissa voi esiintyä ruuhkaa.

Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

TE-toimistolle voit tarvittaessa lähettää luottamuksellisia sähköpostiviestejä Turvaviesti-palvelun kautta. Valitse vastaanottajaksi Pohjois-Pohjanmaan TE-toimiston kirjaamo.

TE-palvelujen digitalisointi etenee

Työ- ja elinkeinopalvelujen digitalisaatio -hankkeessa uudistetaan ja sähköistetään valtion työ- ja elinkeinopalveluita ja nykyiset Oma asiointi -palvelun kautta tarjottavat sähköiset asiointipalvelut siirtyvät vaiheittain Työmarkkinatorille rakentuvaan järjestelmäympäristöön.

Tavoitteena on, että sekä TE-asiointipalvelu että asiakkuudenhallintajärjestelmä olisivat pääosin uudistettu vuoden 2023 loppuun mennessä.

Uppdaterad: 06.07.2023