- Asioi meillä
- Työnhakija
- Työnantaja
- Työlupa-asiat
- Aloittava yrittäjä
- Lomautettu
- Maahanmuuttaja
- Ammatinvalinta ja uraohjaus
- Asioiden käsittelyajat
- Luonnontuotteiden keruu
- Foreigners picking wild berries and other natural products in Finland
- การเก็บผลไม้ป่าและผลผลิตจากธรรมชาติอื่น ๆ ของชาวต่างชาติในประเทศฟินแลนด์ (thai)
- Інформація для іноземців, що займаються збором натуральної ягоди та іншої дикорослої продукції у Фінляндії (ukraina)
- Сбор лесных ягод и другой дикорастущей продукции иностранными гражданами в Финляндии (venäjä)
- Asiakaspalvelumalli
- Ajankohtaista
- Tapahtumat
- Yhteystiedot
- Paikalliset palvelut
- JobCorner – työnhakijoiden ja työnantajien kohtaamiseen
- Kansainvälinen työnhaku
- Ohjaamot
- TE-live
- Työllisyyden kuntakokeilut
- Työllistymistä edistävät hankkeet
- Työnhaun ja verkkoasioinnin neuvonta
- Työkykykoordinaattorit
- TE-palvelut siirtyvät kuntiin 1.1.2025
- The transfer of TE Services to the municipalities
- Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu
- Asiointipisteet
- Yhteistyökumppaneille
- Tietosuojaselosteet
Odotatko TE-toimiston soittoa, mutta sinua arveluttaa vastata puhelimeen, koska liikkeellä on huijauspuheluita? Mietitkö, mikä on tietoturvallinen tapa lähettää TE-toimistolle henkilötietoja sisältäviä asiakirjoja?
TE-toimiston kanssa asiointi on aina tietoturvallista, missä on huomioitu voimassa oleva lainsäädäntö (mm. tietosuojalaki) sekä organisaation ohjeet. TE-toimisto ei myöskään koskaan lähetä asiakkailleen yksityisviestejä sosiaalisen median kanavissa, kuten WhatsAppissa tai Facebookissa.
Seuraavia neuvoja noudattamalla parannat omalta osaltasi tietoturvallista asiointia.
1. Käytä ensisijaisesti Oma asiointi -verkkopalvelua
Voit hoitaa suuren osan asiakkuuteen liittyvistä asioista TE-toimiston Oma asiointi -verkkopalvelussa. Oma asiointi -verkkopalvelu edellyttää vahvaa sähköistä tunnistautumista verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla. Oma asioinnin kautta voit esimerkiksi:
- ilmoittaa työnhaun päättymisestä tai muista asiakkuuteen liittyvistä muutoksista
- hakea työvoimakoulutukseen
- lukea sinua koskevat lausunnot ja selvityspyynnöt
- vastata työtarjoukseen
- hoitaa työllistymissuunnitelmaan liittyviä asioita
- lähettää yhteydenottopyynnön.
2. Käytä Turvaviesti-palvelua sähköpostin sijaan
Turvaviesti-palvelu mahdollistaa luottamuksellisten tietojen ja asiakirjojen lähettämisen sekä vastaanottamisen salattuna webliittymästä.
Jos Oma asiointi -palvelun käyttö ei ole mahdollista ja sinun tarvitsee lähettää Pohjois-Pohjanmaan TE-toimistolle luottamuksellinen viesti tai asiakirjoja, käytä silloin Turvaviesti-palvelua. Turvaviestipalvelun löydät TE-toimiston verkkosivuilta. Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä sähköpostiosoitteella. Valitse palvelussa vastaanottajaksi ”Pohjois-Pohjanmaan TE-toimiston kirjaamo”. Viestiin voi liittää myös liitetiedostoja.
Jos puolestaan saat Turvaviesti-palvelulla lähetetyn viestin, saat sähköpostiviestin, jonka pääset lukemaan klikkaamalla Avaa viesti -linkkiä. Linkki on voimassa 30 vuorokautta. Huomaathan, että viestin voi avata uudelleen vain samalla laitteella (samasta IP-osoitteesta). Ainoastaan asettamalla viestiin salasanan, voit lukea sen myöhemmin eri laitteesta ja IP-osoitteesta.
3. TE-toimiston soitto tulee 0295-alkuisista numeroista
TE-toimistosta soitetaan asiakkaille aina 0295-alkuisesta puhelinnumerosta. Sama alkuosa on käytössä muillakin valtion viranomaisorganisaatioilla.
4. Älä luovuta henkilötietoja sosiaalisen median kanavissa
TE-toimisto ei koskaan lähetä asiakkailleen yksityisviestejä sosiaalisen median kanavissa, kuten WhatsAppissa tai Facebookissa. Emme myöskään anna neuvontaa sosiaalisen median kautta yksityisviesteillä. Jos sinulla on tarve saada henkilökohtaista neuvontaa, soita TE-puhelinpalveluihin tai jätä yhteydenottopyyntö Oma asiointi -palvelussa.
Lisätietoja:
- Julkaisupäivä
- 30.8.2024
Päivitetty: 17.10.2024