Aktuellt

null Pirkanmaalaisen työnhakijan sähköpostiin kolahtaa uutiskirje

Pirkanmaan TE-toimisto lähettää asiakkailleen tietoa palveluista sähköpostiin uutiskirjeen muodossa 15.12.2014 alkaen. Uutiskirje on Pirkanmaan TE-toimiston uusi virallinen tiedotuskanava.

Uutiskirjeen käyttöönottoon päädyttiin, koska asiakaslähtöisyyttä halutaan lisätä palvelujen tarjoamisessa. Uudella toimintatavalla asiakkaan työttömyysturva-asiat saadaan myös nykyistä nopeammin ratkaistua.

Yhteydenotto työnhakija- asiakkaisiin muuttuu
15.12.2014 alkaen TE-toimisto voi ottaa asiakkaaseen yhteyttä:

  • Sähköpostilla (Uutiskirjeen muodossa suoraan asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin)
  • Kirjepostilla (mm. työtarjoukset, aikavaraukset ja muut kutsut)
  • Tarvittaessa puhelimitse soittamalla tai lähettämällä tekstiviestin. TE-toimisto soittaa aina 0295 -alkuisesta numerosta)

TE-toimiston yhteydenottotapa työnhakija-asiakkaaseen päin tulee vaihtelemaan asiakkaan yksilöllisen palvelutarpeen mukaan, kertoo palvelujohtaja Regina Saari. Asiakas voi ottaa yhteyttä TE-toimistoon haluamallaan tavalla verkossa, puhelimitse tai toimistossa asioimalla. Kerromme palvelukanavista asiakkaille tarkemmin uutiskirjeessä ja kotisivuillamme.

Uutiskirjeen hyödyt
Uutiskirje kolahtaa reaaliaikaisesti asiakkaan sähköpostiin. Siinä kerrotaan mm. tärkeää tietoa asiakkaan oikeuksista ja velvollisuuksista työnhaun ja työttömyysturvan suhteen. Virallisesti uutiskirjeen toimitus käynnistyy 15.12.2014, jolloin sähköpostiin saapuvan uutiskirjeen saavat kaikki työnhaun verkon kautta aloittaneet ja sähköpostinsa ilmoittaneet. Asiakkaat, joilla ei ole sähköpostia saavat tietoa entiseen tapaan kirjepostitse, tai he voivat myös lukea uutiskirjeen toimiston kotisivujen kautta www.te-palvelut.fi/pirkanmaa.

CV-netti ja oma sähköposti on työnhakijan valttikortti
Kannustamme asiakkaitamme käyttämään sähköisiä palveluja. Hyvin laadittu CV-netti on tärkeä työllistymisen kannalta. Se varmistaa, että työnantajat löytävät työnhakijan entistä paremmin ja työnhakijan osaaminen tulee hyvin näkyviin.

Kun CV-netti on tehty huolella, pysyvät myös TE-toimiston asiantuntijat tarjoamaan työnhakijoille entistä sopivampia ja yhä enemmän osaamista vastaavia työtarjouksia. Oma sähköpostiosoite on työnhakijan tiedonsaannin ja työllistymisen kannalta myös tärkeä. Kaikissa Pirkanmaan TE-toimiston toimipaikoissa on työnhaun ohjaajat, jotka auttava asiakkaita sähköisen asioinnin pulmissa. Heidän maksuttomia palvelujaan kannattaa ehdottomasti käyttää hyväkseen, sillä tämän päivän työnhakija ja työntekijän tulee hallita sähköiset asiointikanavat, kannustaa Saari.

Ps. Ensimmäinen, tapahtumista tiedottava uutiskirje on jo lähetetty pienelle hakijaryhmälle ja sen voi myös lukea tästä.

Uppdaterad: 06.07.2023