Ensimmäistä kertaa virtuaalisella messualustalla järjestetty MeiränRekry -rekrytointitapahtuma kiinnosti yleisöä laajasti. Avauspäivän aikana virtuaalimessuilla vieraili noin 2 200 messukävijää ja messut keräsivät yhteensä yli 26 000 kokonaisnäyttökertaa. Aikaisempina vuosina Seinäjoki Areenassa järjestetyssä tapahtumassa kävijämäärät ovat olleet 1400 kävijän tienoilla. Virtuaalinen messualusta sai siis messuvieraat hyvin liikkeelle ja siivitti tapahtuman jopa uuteen kävijäennätykseen.
Korona-aika on muuttanut yritysten ja työnhakijoiden toimintaympäristöä voimakkaasti digitaaliseen maailmaan, kun fyysisesti emme voi rajoitustoimien ja laajamittaisen etätyön takia tavata. Koska muutos on tapahtunut niin nopeasti, on pakko myöntää, että hieman jännitti, millä tavalla ihmiset lähtevät liikkeelle tämänkaltaiseen digitaaliseen messutoteutukseen, toteaa työnvälitys- ja yrityspalveluiden palvelujohtaja Aki Ruotsala Etelä-Pohjanmaan TE-toimistosta.
Mukana tapahtumassa oli n. 30 näytteilleasettajaa eri toimialoilta ja tarjolla yhteensä yli 2000 avointa työpaikkaa. Messuvieraiden ja näytteilleasettajien kohtaamiset virtuaalisessa messuympäristössä sujuivat live-toiminnon kautta ja messuvierailta sai kiitosta myös virtuaalisessa messuympäristössä liikkuminen.
Suomen visuaalisimmat virtuaalimessut ovat saaneet hyvän vastaanoton. Messut ovat avoinna vielä kuukauden ajan, joten rekrytoivien yritysten ja työnhakijoiden välille syntyy uusia kontakteja joka päivä helmikuun loppuun asti. Digitalisaation kehitys on mahdollistanut täysin uudenlaisia tapoja työmarkkinoilla verkostoitumiseen, toteaa virtuaalimessujen kehityksestä ja tuotannosta vastaava Tomi Taivainen Lohko Mediasta. Näytteilleasettajien sisältöihin sekä ohjelmalavan tarjontaan pääsee tutustumaan aina 27.2. saakka osoitteessa www.messupiste.fi.