Uusi henkilöasiakkaiden sähköinen asiointipalvelukokonaisuus otetaan käyttöön vaiheittain. Tällä hetkellä uudessa asiointipalvelussa voit hoitaa työttömyysturvaan ja työllistymissuunnitelmaan liittyviä asioita.
Lokakuussa uudistettavaan asiointipalveluun lisätään muun muassa työnhaun aloitus, muutos ja päättäminen. Joitakin palveluita ylläpidetään edelleen vanhassa järjestelmässä.
Koska käytössä on vielä jonkin aikaa rinnakkain kaksi eri järjestelmää, asiointipalvelun ulkoasu vaihtelee sen mukaan, mitä palvelua käytät. Asiointipalvelun käyttö on sinulle tietoturvallista, vaikka ulkoasu vaihtelee käyttämäsi palvelun mukaan. Ulkoasun muutosta ei siis tarvitse säikähtää. Kirjauduttuasi sisään palveluun asiointipalvelu opastaa sinua eteenpäin.
Työmarkkinatorin etusivun ilme muuttuu
Lokakuun asiointipalvelun uudistuksessa Työmarkkinatorin valikot muuttuvat. Henkilöasiakkaiden asiointipalvelut löydät Työmarkkinatorilta Asiointi-painikkeen kautta. Vanha tuttu Oma asiointi poistuu käytöstä.
Uusi palvelu on helppokäyttöinen ja se opastaa sinua tarvittaessa. Myös käyttöohjeet ovat saatavillasi uudessa palvelussa, ja lisäapua saat tarvittaessa henkilöasiakkaan yleisestä neuvontapalvelusta.
Näitä palveluja voit käyttää uudessa Asioinnissa
Uudessa asiointipalvelussa voit hoitaa asioita, jotka liittyvät
- työnhaun aloitukseen,
- työttömyysturvaan,
- yhteydenottoihin ja tapaamisiin,
- suunnitelmaan,
- koulutuksiin ja palveluihin sekä
- työnhaun muutokseen ja päättämiseen.
Työmarkkinatorin uutisesta löydät kuvallisia esimerkkejä Työmarkkinatorin uudesta ilmeestä.
TE-palveluiden sähköisten asiointipalvelujen uudistamistyö etenee (tyomarkkinatori.fi)
Päivitetty: 17.10.2024