TE-palveluiden tietojärjestelmiin tehdään muutospäivitys, jonka vuoksi sekä henkilöasiakkaan että työnantajien Oma asiointi-verkkopalvelut ovat pois käytöstä. Käyttökatko alkoi torstaina 10.10.2024 klo 16.30 ja päättyy tiistaina 15.10.2024 klo 8.00, poiketen aiemmin viestitystä suunnitelmasta. Käyttöönoton siirtäminen vuorokaudella eteenpäin mahdollistaa sen, että voimme testata ja varmistaa uuden palvelun toimintojen laadun.
Päivityksen jälkeen henkilöasiakkaan asiointipalvelut löytyvät Työmarkkinatorilta Asiointi-painikkeen kautta. Nykyinen henkilöasiakkaan Oma asiointi poistuu käytöstä.
TE-toimistojen henkilöasiakkaiden ja yritys- ja työnantajapalvelujen puhelin- ja chat-palvelut ovat suljettuina tietojärjestelmämuutoksen vuoksi. Yritys-Suomi-puhelinpalvelussa ja Yrittäjän talousavussa palvellaan normaalisti sekä puhelimitse että chatissa.
Jos et ole saanut asiaasi hoidettua käyttökatkon vuoksi, otathan yhteyttä asiakaspalveluun heti käyttökatkon jälkeen. Käyttökatkon vuoksi hoitamatta jääneet asiat voidaan mahdollisesti korjata jälkikäteen. Varauduthan kuitenkin myös siihen, että käyttökatkon jälkeen sekä puhelin- että verkkopalveluissa voi esiintyä ruuhkaa.
Päivityksen vuoksi myöskään Työmarkkinatorille kirjautuminen ei ole mahdollista torstaina kello 16.30 alkaen tiistaihin klo 8.00 asti. Tänä aikana ei ole mahdollista esimerkiksi luoda tai päivittää työnhakuprofiilia tai työpaikkailmoituksia.
Pahoittelemme häiriötä ja kiitämme Työmarkkinatorin käyttäjiä kärsivällisyydestä suunnitellusta aikataulusta pidentyneen käyttöönoton kanssa.
Päivitetty: 17.10.2024