Viestintä Pirkanmaan TE-palveluissa

Pirkanmaan TE-palvelut hyödyntää viestinnässään valtakunnallista TE-palveluiden verkkosivustoa, TE-toimiston kotisivua, henkilöasiakkaille suunnattua sähköistä palvelutiedotetta ja sosiaalista mediaa.

Käytämme kaikessa viestinnässämme pääasiassa vain sähköisiä kanavia, eikä esimerkiksi pdf-tiedostoja tai paperisia esitteitä paineta tai jaella, kuin erityisen poikkeuksellisissa tilanteissa. Pirkanmaan TE-palvelut ei markkinoi kanavissaan kolmansien osapuolien palveluita.

Pyrimme viestimään mahdollisimman laadukkaasti ja saavutettavasti. Ymmärrettävä ja selkeä viestintä on laatutekijä myös TE-palveluissa.

Yleisesti saavutettavuudesta Pirkanmaan TE-palveluissa

Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta edellyttää, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia. Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi. Saavutettavuuden huomiointi on asiakaslähtöisyyttä, joka lähtee sisältöjen suunnittelusta kaikille saavutettaviksi.

Saavutettavuus huomioidaan Pirkanmaan TE-palveluissa myös esimerkiksi

Logot ja visuaalinen ilme

TE-palveluiden aineistopankista löytää muun muassa viralliset käytössä olevat logoversiot, graafiset ohjeistot sekä visuaalisen ilmeen toteutukseen ja viestintään tarvittavat malli- ja ilmoituspohjat. Tutustuthan aineistopankista löytyvään graafiseen ohjeistukseen ennen logon käyttöä.

Sivu päivitetty 19.4.2021