Asioi meillä

Nopein ja helpoin tapa asioida kanssamme on Oma asiointi -verkkopalvelumme kautta. Tutustu huolellisesti yksityiskohtaisempiin asiointiohjeisiin työnhakijalle ja työnantajalle.

Asiointiohjeet poikkeustilanteessa

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi, suosittelemme asiakkaitamme asioimaan ensisijaisesti Oma asiointi -palvelussa verkossa tai soittamalla valtakunnalliseen puhelinpalveluun.

Noudatamme asiakaspalvelussa Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL:n ja Aluehallintovirasto AVI:n ohjeita. Seuraathan aktiivisesti viranomaisten tiedotteita koronaviruksesta. Toimiessasi TE-toimiston ja terveydenhuoltoviranomaisten antamien ohjeiden mukaisesti työttömyysturvaoikeutesi säilyy ennallaan. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme uusista mahdollisista toimenpiteistä erikseen.

Asiointiasi koskevissa kysymyksissä, tarkistathan ensin, onko kysymykseesi annettu jo vastaus sähköisessä Oma asiointi -palvelussa. Verkkopalvelu on käytössäsi ympäri vuorokauden.

  1. Jos olet lomautettu tai jäät työttömäksi ja haet työttömyysetuutta, sinun on ilmoittauduttava työnhakijaksi TE-toimistoon viimeistään ensimmäisenä lomautus- tai työttömyyspäivänä. Ohjeet työnhakijaksi ilmoittautumiseen löydät täältä.
  2. Asiastapaamiset järjestään pääasiassa puhelin- tai videopuhelutapaamisena. Jos kanssasi on sovittu aikavarauksella tapahtuvasta asioinnista kasvokkain, noudata kutsussa annettua ohjeistusta.
  3. Pirkanmaan TE-toimisto järjestää tapahtumia ja muita tilaisuuksiaan voimassa olevien suositusten mukaan. Tapahtumia ja tilaisuuksia järjestetään toistaiseksi vain verkkototeutuksena.
  4. Myös TE-toimiston asiakasinfot ja muut vastaavat tilaisuudet järjestetään mahdollisuuksien mukaan verkkolähetyksinä tai asiakasvideoiden avulla. 

Työnhakijaksi ilmoittautuminen poikkeustilanteessa

Ilmoittaudu työnhakijaksi Oma asiointi -verkkopalvelussa

Ilmoittaudu työnhakijaksi ensisijaisesti Oma asiointi -palvelun kautta verkossa. Palvelu on käytettävissäsi ympäri vuorokauden.

Soita valtakunnalliseen puhelinpalveluun harkiten

Jos et voi ilmoittautua työnhakijaksi verkon kautta, mutta olet Suomen tai EU/ETA -maan kansalainen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus, voit ilmoittautua työnhakijaksi soittamalla valtakunnalliseen puhelinpalveluumme. Huomaathan, että TE-puhelinpalvelussa saattaa esiintyä ruuhkaa.

Lähetä ilmoittautumislomake sähköpostitse

Voit ilmoittautua työnhakijaksi myös lataamalla työnhakijaksi ilmoittautumislomakkeen suomi.fi-verkkosivulta. Täytä lomake huolellisesti ja lähetä se meille sähköpostitse. Kun tarvitsee lähettää TE-toimistoon salassa pidettäviä viestejä ja liitetiedostoja, mutta sinulla ei ole mahdollista käyttää Oma asiointi -palvelua, suosittelemme lähettämään viestisi turvaviestinä.

Jos et pysty tulostamaan ja skannaamaan lomaketta, emme vaadi lomakkeeseen allekirjoitustasi.

Voit lähettää lomakkeen meille sähköpostitse myös osoitteella kirjaamo.pirkanmaa@te-toimisto.fi. Huomioithan aina tietoturvariskin, jos lähetät meille suojaamatonta sähköpostia. Toimit tältä osin omalla vastuullasi.

Tulosta ilmoittautumislomake verkosta ja lähetä postitse tai hae se toimipaikastamme

Jos pystyt tulostamaan ilmoittautumislomakkeen suomi.fi-sivulta, voit myös lähettää sen meille postitse. Tällä tavalla työnhakusi käynnistyy siitä päivästä alkaen, kun olemme vastaanottaneet lomakkeesi.

Tarvittaessa, voit myös hakea päivämääräleimatun ilmoittautumislomakkeen Tampereen toimipaikkamme ovelta tai auki olevasta asiointipisteestä. Saat tarkemmat ohjeet asiointisi yhteydessä. 

Käyntiasiointiin kanssamme voi kohdentua rajoituksia

Noudatamme asiakaspalvelussamme Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL:n ja Aluehallintovirasto AVI:n ohjeita. Suosittelemme ensisijaisiksi asiointitavoiksi kanssamme verkko- ja puhelinasiointia. Voit asioida normaalisti Oma asiointi -palvelun, henkilöasiakkaiden TE-puhelinpalvelun ja chatin kautta. Myös työnhaun ohjausta on tarjolla verkossa ja puhelimitse.

Huolehdimme asiakkaidemme ja henkilökuntamme turvallisuudesta. Toivomme kaikkien noudattavan asioinnissa poikkeusajan yleisiä asiointiohjeistuksia. Ethän asioi toimipaikassamme, jos tunnet flunssan oireita, noudata turvavälejä ja maskisuositusta sekä muista hyvä käsihygienia.

Asiointiohjeet normaalitilanteessa

Tutustu huolellisesti työnhakijoille ja työnantajille suunnattuihin yksityiskohtaisempiin asiointiohjeisiin. Nopein ja helpoin tapa asioida kanssamme on Oma asiointi -verkkopalvelumme kautta. Voit lähettää meille verkkopalvelun kautta yhteydenottopyynnön. Jos sinulla ei ole käytössäsi verkkopankkitunnuksia, voit soittaa puhelinpalveluumme.

Henkilöasiakkaiden valtakunnallinen puhelinpalvelu palvelee arkisin klo 9.00-16.15 numerossa 0295 025 500 ja työnantaja- ja yritysasiakkaiden puhelinpalvelu numerolla 0295 045 503. 

Saitko työtarjouksen, mutta et tiedä, kuinka toimia? Tai pitäisikö sinun ilmoittaa suunnitelmaasi liittyviä tehtäviä, mutta et tiedä missä ja miten? Haluatko ottaa yhteyttä TE-toimistoon, mutta et tiedä mitä kautta? Oletko kiinnostunut opiskelusta? Kokeile näissä kysymyksissäsi asiointiapuria.

Sivu päivitetty 6.4.2021

Lue ja tilaa sähköinen palvelutiedote