« Takaisin

Uudenmaan TE-toimiston puhelinpalvelut

Jos tiedät oman vastuuasiantuntijasi TE-toimistossa, soita ensisijaisesti suoraan hänelle. Asiantuntijamme soittavat myös aiempaa useammin asiakkaalle. Soitamme aina 0295-alkuisesta numerosta. Pidä huoli siitä, että yhteystietosi Oma asiointi -verkkopalvelussa ovat ajan tasalla, sillä ne eivät päivity väestörekisterijärjestelmän kautta.

Voit myös halutessasi jättää meille yhteydenottopyynnön Oma asiointi -verkkopalvelumme kautta. Näin varmistat, että viestisi tulee perille. Yhteydenottopyyntöihin vastaamme 5 arkipäivän kuluessa.

Toimipaikoissamme ja puhelinpalvelussa on eniten ruuhkaa maanantaisin sekä kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Huomioi myös puhelinpalvelun ruuhka-ajat aamuisin (klo 9.00–10.00) sekä lounasaikaan (klo 11.00–13.00). Voit lyhentää jonotusaikaasi asioimalla muina aikoina. Jos sinulle tarjotaan mahdollisuus takaisinsoittoon, soitamme sinulle takaisin vielä saman päivän aikana eikä sinun tarvitse jäädä jonottamaan.

Toimipaikoilla ei ole enää omia erillisiä puhelinnumeroita, vaan niiden sijaan sinua palvelee yhteiset palvelunumeromme. Palvelunumeroissamme saat palvelua ja neuvontaa niissä asioissa, joita et voi hoitaa verkkopalvelun tai valtakunnallisten puhelinpalveluiden kautta.

Valtakunnalliset puhelinpalvelut

Soita työttömyysturvaneuvontaan silloin, kun

  • haluat tietoa työttömyysetuuksista
  • haluat tiedustella perusteluita työttömyysturvalausunnolle

Soita Yritys-Suomi-puhelinpalveluun silloin, kun

  • tarvitset neuvontaa yrityksen perustamisesta
  • tarvitset tietoa yritystoimintaan liittyvistä julkisista yritys- ja työnantajapalveluista sekä niihin liittyvistä sähköisistä palveluista.

Uudenmaan TE-toimiston puhelinpalvelut asiakkaille

Työnhakija-asiakkaat: 0295 025 500 (klo 9.00–16.15)
Työnantaja-asiakkaat: 0295 040 002 (klo 9.00–16.15)
Työlupa-asiat: 0295 040 019 (klo 9.00–11.00), muut työlupapalvelujen yhteystiedot