Startti Plus -palvelun avulla saat konkreettista tukea kokeneelta asiantuntijalta yrityksesi myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen

Startti Plus -palvelun tavoitteena on antaa uudelle yrittäjälle valmiudet kasvattaa yritystoimintaansa ja huolehtia sen kannattavuudesta. Yrittäjä saa palvelusta myös erilaisia toimenpide-ehdotuksia.

Palvelussa keskitytään erityisesti yrittäjän myynti- ja markkinointiosaamisen kehittämiseen. Palvelussa voidaan tarvittaessa antaa myös jatkoneuvontaa. Näillä toimilla tuetaan sitä, että yrittäjä on tunnistanut kehittämiskohteet, osaa tehdä korjaavia toimenpiteitä ja viedä ne käytäntöön.

Kenelle?

Palveluun voivat hakeutua Uudenmaan TE-toimiston ja kuntakokeilukuntien asiakkaat, jotka ovat aloittaneet yritystoiminnan starttirahalla tai työttömyysetuudella. Ennen ilmoittautumista yritystoimintaa tulee olla takana vähintään 3 kuukautta.

Palvelu on henkilökohtainen ja sitä voi käyttää vain kerran yritystoiminnan alkuvaiheessa. Kun yrittäjäasiakas on ilmoittautunut palveluun, Uudenmaan TE-toimisto arvioi asiakkaan palvelutarpeen ja tekee sen perusteella päätöksen palvelun tilaamisesta.

Palvelu on yrittäjälle maksuton.

Lisätietoja saat Uudenmaan TE-toimiston asiantuntijoilta osoitteesta:

  • starttiraha.uusimaa@te-toimisto.fi

Tietoa Startti Plus -palvelusta

  • Palvelun perussisältö on jokaisella palveluntuottajalla sama.

    Palveluun kuuluu alkukartoitus, tapaaminen, kehittämissuunnitelma ja mahdollisuus saada jatkoneuvontaa. Palvelun toteutustavat voivat olla erilaisia eri palveluntuottajilla. Tutustu palveluntuottajien esittelyihin ja löydä juuri sinulle sopiva toteutustapa.

    1. Alkukartoitus 

    Kun palveluntuottaja on saanut palvelutilauksen, hän ottaa sinuun yhteyttä ja kartoittaa yrityksesi tilannetta. Kartoitus voidaan toteuttaa esimerkiksi niin, että teet ennakkotehtäviä tai se voi olla haastattelu. Kartoituksen jälkeen sovitte yhdessä tapaamisajan.

    2. Tapaaminen 

    Tapaamisen kesto on vähintään 1,5 tuntia. Tapaamisen tavoitteena on löytää soveltuvimmat keinot yritystoimintasi ja yrittäjävalmiuksiesi kehittämiseen. Painotus on myynti- ja markkinointiosaamisen kehittämisessä.

    Palveluntuottaja käy tapaamisessa läpi seuraavia aihekokonaisuuksia yrityksesi näkökulmasta:  

    • tuotteet ja myyntikanavat 
    • markkinatilanne  
    • asiakkaan ostoprosessi 
    • myyntitavoitteet: suunnitelmat ja laskelmat, tulosten seuranta 
    • myynnin kannattavuus ja hinnoittelu 
    • asiakkuuksien hallinta ja uusasiakashankinta  
    • markkinointisuunnitelma 
    • kannattavan kasvun edellytykset ja mahdollisuudet 
    • myynti- ja markkinointitaidot, mahdollisten ulkopuolisten resurssien tarve 

    Palveluntuottajalla voi käydä kanssasi läpi myös muita kuin yllä olevia yritystoiminnan kannattavuuteen vaikuttavia tekijöitä.  

    3. Kehittämissuunnitelma 

    Tapaamisen pohjalta palveluntuottaja laatii yrityksellesi myynnin ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman. Suunnitelma on yrityksesi tilanteen huomioon ottava työkalu, jota voit myös jatkossa hyödyntää, päivittää ja täydentää. Suunnitelma sisältää tiivistetysti nykytilanteen kuvauksen sekä myynnin ja markkinoinnin kehittämiskohteet. Kehittämissuunnitelman pääpaino on konkreettisissa toimenpidesuosituksissa: miten kehittämiskohteita ja haasteita voidaan ratkaista juuri sinun yrityksesi resursseilla.  

    4. Jatkoneuvontamahdollisuus

    Voit halutessasi sopia vielä 1–4 maksutonta lisätapaamista. Kunkin jatkoneuvontatapaamisen kesto on 1–2 tuntia. Jatkoneuvonnan tavoitteena on, että saat tukea myynti- ja markkinointivalmiuksien kehittämiseen ja pystyt edistämään konkreettisia kehittämistoimenpiteitä. Jatkoneuvonnan aiheet suunnitellaan yhdessä ennen jatkoneuvonnan aloitusta.

  • ”Erittäin hienoa, että tällainen palvelu ja apu uusille yrittäjille on mahdollista. Tuntuu ihmeelliseltä, ettei siitä edes tarvinnut maksaa. Sain selkeän toimintasuunnitelman, miten toimia tästä eteenpäin, kiitos!”

    "Erinomaisen asiantuntevaa palvelua! Hyödyllisiä ja konkreettisia neuvoja, joiden avulla orastava liiketoimintakonseptini kirkastui ja rajautui kohderyhmille, jotka vaikuttavat potentiaalisilta.”

    ”Oli todella kiva kuulla uusia ehdotuksia markkinointiin, vaikka luulin jo kokeilleeni kaikkea.”

    ”Palvelun taso yllätti positiivisesti minut. Ammattilaisen antamia vinkkejä ja konkreettisia ehdotuksia yritystoimintaan ja jatkotapaamisia ilmaiseksi. Kiitos.”

    "Äärimmäisen tärkeä palvelu aloittelevalle yrittäjälle. Sain täsmäapua juuri siihen tilanteeseen ja niihin pulmiin, jotka olivat palvelun aikana ajankohtaisia. Pääsin aivan olennaisella tavalla palvelun avulla eteenpäin."

    ”Definitely a service very useful if you are a solopreneur. Really good to have a brainstorming partner and someone to ask leading questions.”

    ”Tämä tuli tarpeeseen, sillä olin jo ennättänyt miettiä jopa kokonaan yrittäjyyden lopettamista.”

    ”It is an excellent opportunity given to new entrepreneurs like me in starting a completely new business. The meeting helped in figuring out overall development areas of my business and strengthen its online presence. I implemented most of the suggestions given in this meeting and got two customers already.”

Miten valitsen palveluntuottajan?

Palveluntuottajamme tarjoavat palvelua kasvokkain ja etätapaamisina. Kasvokkain tapaamisissa tapaamispaikka on palveluntuottajan toimipiste. Tapaamispaikasta voidaan tarvittaessa sopia, jos välimatka on pitkä.

Huomaathan, että palveluntuottajistamme Arvoverkko Oy, evida & Co ja Business Engine tarjoavat vain etäpalvelua.

Voit valita vapaasti mieleisesi palveluntuottajan tutustumalla esittelysivuihin:

Miten ilmoittaudun?

Tutustu ensin palveluntuottajien esittelyihin ennen kuin siirryt ilmoittautumislomakkeelle. Kun olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet ilmoittautumisesi, valitsemasi palveluntuottaja ottaa sinuun yhteyttä. Sen jälkeen palveluntuottaja käynnistää alkukartoituksen ja sopii kanssasi tapaamisajan. Ilmoittaudu Keha-keskuksen sivuilla:

Päivitetty: 18.08.2023