null Undantag i öppettider och tjänster 10.10–14.10.2024

Det görs en uppdatering i AN-tjänsternas datasystem, vilket orsakar att både personkundernas och arbetsgivarnas webbtjänst Mina e-tjänster är ur bruk. Driftavbrottet börjar torsdagen den 10.10.2024 kl. 16.30 och slutar måndagen den 14.10.2024 kl. 8.00.

  • AN-byråernas telefon- och chattjänster för personkunder och företag och arbetsgivare är stängda på grund av uppdateringen. Telefontjänsterna FöretagsFinland och Företagarens ekonomihjälp betjänar normalt både per telefon och per chatt.
  • Observera att alla verksamhetsställen vid Nylands AN-byrå också är stängda på fredagen den 11.10 på grund av uppdatering.
  • Webbtjänster är helt ur bruk från 10.10.2024 kl. 16.30 till 14.10.2024 kl. 8.00.

Efter uppdateringen hittas personkundens ärendehanteringstjänster på Jobbmarknaden via knappen E-tjänster. Den nuvarande E-tjänsten för personkunder tas ur bruk.

Om du inte har fått ditt ärende skött på grund av driftavbrottet, ta kontakt med kundtjänsten genast efter driftavbrottet. Saker som inte skötts på grund av driftavbrott kan eventuellt rättas till i efterhand. Var dock också beredd på att det kan uppstå rusning i både telefon- och webbtjänsterna efter avbrottet.

På grund av uppdateringen är det inte heller möjligt att logga in på Jobbmarknaden från torsdag klockan 16.30 till måndag klockan 8.00. Under denna tid är det inte möjligt att till exempel skapa eller uppdatera en jobbsökningsprofil eller platsannons.

Så här sköter du ärenden under driftavbrottet:

• Du kan påbörja arbetssökandet genom att fylla i en blankett som finns vid ingången till verksamhetstället.

• Du kan lämna in dokumenten i verksamhetställets brevlåda.

• Du kan lämna en kontaktbegäran via e-post: kirjaamo.uusimaa@te-toimisto.fi

Vi beklagar de olägenheter som avbrottet orsakar

Uppdaterad: 03.10.2024